torsdag 2 april 2015

Påskägg

Jag smyger mig in en liten stund för att önska er alla en riktigt härlig påsk. Här på min blogg har jag varit ganska frånvarande en ganska lång tid och anledningen är...hm...

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva som förklaring...livet...andra prioriteringar...mina stora barn...kärleken...vänner...jobb...tidsbrist...

Bloggen finns kvar eftersom jag egentligen tycker att det här är riktigt roligt med fotografering och att skriva. Inredning och pyssel är ett så stort intresse även om jag inte hinner att förverkliga alla mina planer och göra klart allt jag vill. Skaffar mig (tyvärr) ständigt nya projekt trots att de gamla inte är slutförda. Allt tycks samlas på hög...men som jag nu sakta men säkert och i snigelfart tar mig igenom...

Min plan är att jag ska komma tillbaka hit förstås...jag har bara tagit en liten paus just nu...miss you!!





Äggen målade jag häromdagen av sådan där matt hobbyfärg som finns på Panduro. Det är vanliga tråkiga ägg som målats om och dekorerats med spetsband på metervara från tygaffären. Nu ska de bara fyllas med en och annan godsak och sedan delas ut. En liten detalj är kvar att göra. Jag ska stansa ut små bokstäver och skriva små rara ord som "kram" och "Ebba" vid ena kanten.

                                                         Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där ;)

    Vad härliga ägg!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var länge sedan! Tack för fin grattishälsning!
    Hoppas vi får se mer från dig!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att önska dig en fin fin sommar!
    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt är bra med dig!
    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig