tisdag 26 augusti 2014

Torkade pioner

Nu när hösten redan är här...så känns det fint att åtminstone ha torkat några av blommorna från min pionbukett. Det var en underbart stor bukett som stod på mitt köksbordet i början av sommaren. Det känns lite som att "spara lite av sommaren i en ask". I det här fallet ligger de på ett fat med fot i vitt pressglas.


Jag tycker att torkade pioner nästan är lika vackra som de färska...fast bara nästan:)


Själva blommorna kan du säkert att få betydligt vackrare än mina om du torkar dem upp och ner och i ett svalt och mörkt rum. Själv har jag bara "torkat" dem och då blir de förstås lite ojämna. Jag tycker inte alls att det gör så mycket utan de är ganska charmiga som de är...lite udda, ojämna och inte perfekta.

  
 Vad gör ni en regnig dag som denna? Här rullar livet på i ett ganska lugnt tempo. Idag har jag pratat med min dotter i London via skype i över en och en halv timme. Imorgon ska jag och en kompis träffas och fika. På torsdag ska jag för första gången sedan operationen träffa en sjukgymnast. Då kommer jag att blir av med gipset efter drygt en månad och istället få en skena. Det är nu det verkliga arbetet börjar...med att träna upp rörligheten och styrkan i min handled.

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Men nog försvann regnet, för när jag knatade på stan var det varmt och skönt. Älskar ju pioner men inte spara jag några inte, ska försöka komma ihåg det till nästa år.
    synd att du inte hängde med till Enköping. Så att du skrivit inne på en blogg att du inte var någon storbloggare eller liknande. Men det är ju så kul att gå iväg och man behöver inte ha träffat någon, för alla pratar av sig själva och det är så kul, för man får ju lära känna människan bakom bloggen. så häng på nästa gång om det inte är så att du redan anmält dig till på Lördag.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig