söndag 24 augusti 2014

Söndagsbilder

Då är det söndag och för mig har det varit en riktig vilodag. Vi har haft två kompispar här på middag igår när det var kärlekens födelsedag så idag är vi ganska trötta men mycket nöjda. Hela dagen igår gick till att förbereda festen med både med att laga mat och att städa. Tänk att allt ska göra i sista minuten hela tiden. När ämnet kom på tal så säger kärleken att han är som flitigast under press. Personligen trivs jag egentligen bäst med att vara ute i god tid med saker och ting...men kan väl säga att jag blir mer och mer tidsoptimist med åren. Dessutom tar allt dubbelt så lång tid för mig just nu med en gipsad hand. Jag behöver ett handtag till hjälp mellan varven och då blir min kära särbo avbruten med det som han för tillfället gör. Dessutom har jag i och med olyckan inget tålamod och vill inte vänta. En känsla som krupit på mig mer och mer...frustrationen över att inte klara sig själv. Det är såå tråkigt att vänta på just den där hjälpen som kanske bara är på ett par minuters avstånd men känns som flera timmar.
Festen blev väldigt lyckad som den alltid blir med dessa underbara människor. De är våra allra närmsta vänner och männen ifråga har kärleken känt väldigt länge. Den ena sedan sandlådan och den andra sedan tonåren. Jag tycker det är så härligt att se att man kan ta vara på sin vänskap under så lång tid. Jag måste erkänna att jag inte har varit lika duktig på detta utan har "tappat bort" vänner på vägen. Kärleken har påverkat mig i rätt riktning och jag har på senare tid tagit upp kontakten på nytt med ett par ungdomsvänner...och tänk...det känns som vi aldrig har varit ifrån varandra!!! Vad som egentligen hände vet ingen av oss. Jag kan dock känna lite sorg över saker som att jag inte funnits där och till exempel sett deras barn växa upp...


 Idag lämnar jag ett bidrag till FABRIKENS SÖNDAGSBILD och det blev faktiskt tre bilder fast på en och samma blomma som beror på någon slags beslutsproblematik tror jag...hihi...

Kika in på FABRIKEN så får ni se fler bidrag!!


 Bilderna tog jag nu i veckan efter att jag fått den som en "Krya på dig blomma" från en kär vän...hon vet verkligen vad jag gillar!!! Plättar i luften i en så vacker kruka. Den ser ut att vara en gammal och antik smideskruka även fast den är nytillverkad och kommer direkt från blomsteraffären. Den fick en given plats på ett silverfat i ett av mina köksfönster och jag ska verkligen mycket noga komma ihåg att vattna denna stora och fluffiga Plätt.


 Kram till er denna söndagskväll och ha en fin start på nya veckan.

Maria

5 kommentarer:

  1. Det var en fin växt, värd tre bilder. Och roligt
    att du klarade och fixa kalas, förstår att du måste
    ha mycket hjälp. Vissa saker är helt hopplöst och
    fixa med en hand. Vi ska till Åkerby herrgård, där bor
    vi en natt. Blir föreläsningar och lite skoj. Sen åker vi
    till Nora, och just Nora diversehandel hade jag kollat var
    det ligger. Har hört att det finns många fina butiker med
    antikt i stan. Ska kika var du bodde.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det är jobbigt att behöva hjälp med saker som man självklart fixar i vanliga fall :(
    Vilka härliga miljöbilder från Loka Brunn!
    Kram och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Hallå! va roligt att du kikade in till mig så jag fick
    chansen att hitta din blogg också! =)
    Gillar också plättar i luften! och krukan är ursnygg...tror faktiskt att
    den kommer från samma ställe som jag brukar beställa i från...;) kolla
    på min blogg får du se... Tyvärr beställde jag inte just denna...vilket jag ångra lite nu!
    Kram på dig! Sofia

    SvaraRadera
  4. Har funderat flera dagar nu att jag ska köpa en plättar i luften. Tyvärr har jag inte lika mycket tur med den som med hjärtan på tråd. Fina bilder!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Plättar i luften är en liten favorit hos mej ;))....i en rostig kruka eller en annan robust variant. Fint i din kruka;)
    Kram och hej
    Bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig