söndag 31 augusti 2014

Söndagsbild



Jag tycker att tomaterna få mycket godare smak när de får ligga framme än om man förvarar dem i kylskåpet. Avgörande är förstås "vilka" tomater man köper...vissa smakar faktiskt mer tomat än andra och där är jag ganska petnoga och tittar inte bara på priset. När de ligger framme så känner man även doften på ett annat sätt och så är de också väldigt dekorativa...ja helt underbara att titta på!! Jag går gärna och nyper en liten tomat när jag passerar men först måste jag lukta lite innan jag stoppar den i munnen...hihi.
De är försvinnande goda...vilket är tur...eftersom de mognar fortare i rumstemperatur och behöver ätas upp. Tomaterna i mitt kök som jag fotade igår får bli min söndagsbild. Kika in på fabriken så hittar ni fler...och jag menar inte tomater:)

                                                                      Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Mums...älskar tomater helst små söta körsbärstomater....och du, tomater ska inte förvaras i kylskåp, så där gör du alldeles rätt, hihi....jag har mina på en gammal våg ;))
    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Men visst smakar tomater olika. Dom egenodlade smakar bäst. Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Ja tomater är både söta att se på och att äta :)
    Kul att du visar ditt andra hem! Vad bra ni är på att hålla kärleken vid liv och "klarar av" att leva särbo-liv! :)
    Ja det är sant att jag gillar Fjäderholmarna och Stockholm mycket! Fjäderholmarna har en alldeles speciell plats i våra hjärtan. Och Stockholm är ju kanonfint och har allt, men framför allt gillar jag väl Stockholm för att det är så nära. Jag bot ju mellan Uppsala och stockholm, oftast åker jag till Uppsala som är närmast (ca 15 min med bil) men ibland vill man ha lite mer ;) Och då blir det Stockholm. Tar ca 30 min med tåg eller några min mer med bil :)
    Förstår att du verkligen har TID nu när du är sjukskriven. Hoppas allt läker som det ska för dig!
    Kram och ha en fortsatt fin ny vecka!
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig