onsdag 20 augusti 2014

Små kineser och klinikdagar

Två små muggar med söta kineser på blev till små blomkrukor när jag stoppade ner två små gröna slingerväxter. Jag vet faktiskt inte vad sorten heter men jag vet att de är väldigt tåliga och är inte lika känslig för torka som till exempel "Plättar i luften"...något jag vet av egen erfarenhet...hm...
Jag lyckas bäst med blommor som inte behöver vattnas så ofta. Egentligen är det väl inte själva "vattnandet" som är problemet...jag bara glömmer så lätt...
Jag önskar att jag hade betydligt grönare fingrar än vad jag i själva verket har eftersom jag fullkomligt ÄLSKAR blommor!!
Därför tyckte jag att dessa små rara krukor passade så fint till en tonåring med många bollar i luften eftersom de är så lätta att sköta. De fick följa med paketet när jag uppvaktade min systerdotter på hennes födelsedag häromdagen.
 Nu ska jag åka iväg ett par dagar med mitt arbete på klinikdagar...det ska bli såå KUL att träffa alla arbetskamraterna igen efter semestern...speciellt nu när jag är sjukskriven ett bra tag framåt med den brutna handleden. Jag är även övertygat om att det kommer att bli både intressanta föreläsningar och nyttiga diskussioner...och så massor av god mat förstås.
Kameran är nedpackad som vanligt så ett litet bildcollage kommer om några dagar...då får ni se var jag har varit...till dess får ni ha det så bra som ni bara kan...promise!!

                                                                  Kram Maria







6 kommentarer:

  1. Det där var riktigt coolt och snyggt! =)
    Kramis, ha det gott...
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Glömde ju... texten är servettdecopage! =)

    SvaraRadera
  3. Det är jättefina krukor, vilken fin present.
    Roligt med klinikresa, det ska vi ha nästa vecka.
    Och jag har ställt in mig på och gå med, vi
    ska till Nora. Spännande och se vart du hamnade.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Söta koppar!!!........tänk att det snart är höst...vi stannar nog inte så länge till på torpet, bara några dagar till. Vädret är inte alls bra, kyligt och regnigt.
    Kram och hej!
    Bia

    SvaraRadera
  5. Söta små krukor! Ha en bra arbetsresa och lycka till med kakan, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Vilka söta krukor! Jättefin present! Jag tror att det är "Hjärtan på tråd" som växten heter? Jag gillar också växter med glömmer allt för ofta att vattna och det där med att man ska plantera om dem... vad är det? ;) :)
    Hoppas du haft trevliga dagar med jobbet!
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig