fredag 18 juli 2014

Stjärnflocka och en ängel

Såg ni Lalehs konsert på tv direkt efter Allsång på skansen? Jag har länge tänkt att det skulle vara härligt att få se henne live någon gång...men det har ännu inte blivit av...nu fick jag iallafall chansen att se henne en timme från soffan...

Hon är fantastiskt duktig och skriver så många fina låtar...och dessutom verkar hon vara en så härlig människa...en ängel...

Det var så passande när hon dessutom själv valde att sjunga Eva Dahlgrens låt "Ängeln i rummet"  i programmet "Så mycket bättre" för ett par år sedan...ett av mina favoritprogram. Jag tittar inte speciellt mycket på tv...men jag har iallafall ett par favoritprogram som jag gärna följer. Mitt andra favoritprogram är Ernst (så klart). Däremot så tycker jag om att titta på en bra film ibland...

Här får ni höra när Laleh sjunger...klicka bara på rubriken...men hoppa reklamen (så fort ni bara kan) så förstör ni inte stämningen...






Det bor en ängel i mitt rum 
hon har sitt bo ovanför mitt huvud
(hon gör) hon gör mig lugn
och hon viskar till mig
allt det jag säger dig

Det bor en annan i min kropp
hon har den vackraste av själar
hon är kärlek hon är hopp
och hon berättar för dig
hur mycket jag,
hur mycket jag älskar dig

hur mycket jag älskar,

Det bor en ande vid min fot
som blåser värme över huden
det kittlar och du såg, jag log
men när hon andas på mig
är det för att jag ska komma
och värma dig
Ängeln i rummet,
Jag skall komma och värma dig
dig,dig jag älskar dig

Här är jag med allt det andra
som gör en människa hel
och jag hoppas
jag hoppas att du orkar
och att ängeln i rummet
det är henne som du ser

Ängeln i rummet, det är henne som du ser
Jag älskar dig
och att ängeln i rummet
det är henne som du ser
Jag älskar dig
Jag älskar dig

Stjärnflocka är en så vacker blomma tycker jag...mina föräldrar har den i rabatten vid sin stuga...
Den var verkligen värd att fota lite grann nu när vi var där ett par dagar på besök i början av veckan...det är så härligt med semester...jag bara njuter!!!! Trots att det just nu efter en otroligt varm och härlig dag börjat regna...varmt skönt sommarregn...


                        
                                                     Semesterkramar från Maria


2 kommentarer:

  1. I just loved the flower and the beautiful poem. I think there is an angel in my room as well. :-) I would love for you to share this beautiful post at our WIW party. I hope you can join us!

    Paula
    ivyandelephants.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Gomorron
    Jag missade både allsången och direkt
    efter med Laleh, ska kolla på Svt play någon
    dag när det regnar. Stjärnflockan är så fin,
    önskar jag hade sån i rabatten.
    Ha en fin sommarlördag
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig