måndag 20 januari 2014

En liten dockvagga


Den lilla dockvaggan köpte jag omålad på ett bakluckeloppis i somras...jag som inte har några småbarn längre...och inte ens något barn i min närhet...


 Jag tyckte att den var såå söt och såg framför mig hur fin den kunde bli. Nu har jag precis avslutat mitt lilla projekt och så här blev resultatet. En vagga i min smak...recyklad!!!


 Jag målade vaggan grå och limmade fast ett gammaldags änglabokmärke vid gaveln. Sängkläderna sydde jag av ett vadderat täcke som var lämplig att klippa delar ifrån för att sedan använda som madrass, kudde och täcke. Påslakanet är sytt av en sockersöt gardin samt lite vitt lakanstyg. Allt tyg är nu nytvättat och struket.


         Nu är den lilla vaggan redo att lekas med...att bädda ner små nallar och dockor i...

                                                                     Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Så söt!
    Min pappa gjorde små vaggor (typ ca 10x 20 cm?) till döttrarna för många år sedan. Mamma hade målat dem vita, och precis som du, satt på ett bokmärke i form av ängel, eller om det var någon blomma??
    Hoppas du tjänar en fin slant på den :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jättefin, och så gulligt du
    bäddat. Den lär du sälja lätt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Så gullig! Hoppas du får den såld!
    Hade jag haft några små tjejer så hade jag genast slagit till men mina är 25 och 19 år... och några barnbarn ser det inte ut att bli på många år :(

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. ååå vilken söt vagga!! den skulle göra sig bra hos mig, men jag bor i Skottland så det blir nog lite bökigt med frakten... hehe
    Vill också passa på att tipsa om att jag har en tävling inne hos mig idag och skulle bli så glad om du ville delta!
    Kram från Skottland

    SvaraRadera
  5. Tittar in för att önska dig en trevlig helg!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Så fin! Vad duktig du är Maria och tänk att det finns någon därute som kommer att bli otroligt glad för din fina lilla vagga.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hoppas allt är bra med dig!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Tjingeling!
    Tittar för att önska dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Grattis på namnsdagen!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig