måndag 9 december 2013

Julen närmar sig

Jag har en hel del julpynt i mina kartonger...riktigt hur mycket insåg jag inte förrän jag för över en vecka sedan släpade ner alla lådor från vinden. Det värsta med att ha en stor vind är att allt verkligen får plats och det bästa är väl...att ALLT får plats!! Dessutom har jag ett litet källarutrymme...hihi...


Kartongerna står öppnade och på rad i hallen. Jag har naturligtvis plockat fram lite adventssaker men det allra mesta ligger kvar...hm...vad gör jag nu? Det finaste pynt som finns är ändå det som kommer från naturen...som lingonkransen som hänger på hörnskåpet i köket. Den tar ingen plats i lådorna utan det görs en ny varje år efter min årliga skogspromenad i slutet av november. Då jag plockar material till mina juldekorationer...det är verkligen MYS!!


Jag märker att jag de senaste åren inte ens använder en bråkdel av allt jag har utan det mesta får ligga kvar. Räknar ihop alla tomtar som finns här så blir det bara på en hand och ett par fingrar. Därför har jag bestämt mig nu för att rensa och sortera...i alla lådorna!! Är man i "rensar-tagen" så är man...bäst att passa på medan lusten finns där. Jag vill bara ha kvar det som jag tycker om...mina absoluta favoriter...och dessutom blir det mindre att bära upp och ner...


Ha en fin vecka

Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Oj vad du grejar! Jag rensade bland våra julsaker i januari. Det är skönt att få lite ordning. Det blev såna fina boxar i plast med lock.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Jag har rensat bort och kastat MASSOR av gamla juldekorationer. Jag vill inte ha sånt framme som jag egentligen inte gillar längre ;) Precis som den vanliga inredningen, så har smaken ändrats under åren. Från tomtar, snögubbar och änglar till ljuslyktor, renar, natur och blommor mest ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Hos mig blir det mindre och mindre saker som kommer fram till jul... Skulle verkligen behöva ta en resning bland julsakerna men det får bli när man är i rensartagen :)

    Vad fint med lingonkransen på skåpet! Jag tänkte också försöka mig på att binda en.. får se hur det går.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. jaa du här behöver det rensas haha.....men jag har pyntat nu hela dec. så nu är jag klar !!!.....och snön som vi fick, den är snart borta.....det som är kvar blåser nog bort i natt....för här stormar det nästan......så trist!
    Kramis bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig