onsdag 18 december 2013

Franska julkort och en ny liten hylla i köket


I början på maj köpte jag de två söta julkorten på en antikmarknad i Paris...de är gamla och skrivna med snirklig skrivstil på baksidan. De har inte fått komma fram förrän nu eftersom det inte har varit säsong. Nu har jag hängt upp dem med spetsband på en ny liten hylla i köket. Hyllan har jag haft länge men den har legat och väntat på att fixas till (ihop med alla mina andra projekt). Den var mörkbrun med en liten missfärgning uppe på själva hyllplanet (ni vet som det kan bli om man ställer en blomkruka där och vattnar för mycket så att det svämmar över). Nu äntligen har jag målat den svart precis som mitt hörnskåp i köket och den har fått sin plats på väggen precis bredvid.


För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att ha loppisförbud just för att stanna hemma och ta hand om mina projekt istället...hmm...vilken tur att jag inte berättade för någon..eftersom jag har fått återfall...hihi...


Fast en hel del har jag fått gjort här hemma...som ni vet så har jag både rensat och sorterat...fixat och målat...jag har varit DUKTIGT!! Ett loppisbesök fick bli min belöning förstås...

                                     
                                                                 Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Vad fin hyllan blev...och härligt romantiska kort !!!......ha det gott nu i julruschen.....jag kommer att finnas på bloggen fram till jul jag, hihi.....kramisar bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig