söndag 1 december 2013

Ett sent inlägg till första advent


Då är det alltså 1:a december och ADVENT!! Känns inte riktigt så eftersom den riktiga kylan med snö inte har kommit ännu. Jag hade ledig fredag som innebar både fönstertvätt och adventspyssel...


En hel del hann jag med men är långt ifrån färdig med allt...lite fint i köket blev det i alla fall...


Min Maileg tomteflicka pryder sin plats....mitt allra käraste loppisfynd (om jag nu kan säga så...jag har såå många!!!). Hon är ny för i år och jag köpte henne i slutet av sommaren på ett Bakluckeloppis för en guldpeng (jag tror inte försäljaren riktigt visste vad hon sålde). Glad och mycket nöjd traskade i alla fall jag hem med henne i min väska...


Denna helg har fortsatt i "flitighetens tecken". Efter viss övertalning fick jag kärleken med på tåget. Vi hyrde en släpkärra och städade hans förråd. Ett fullt lass åkte vi med till tippen. Jag är återvinnartypen som ALDRIG skulle kunna slänga något som kan vara användbart för någon annan. Loppisförsäljningar, tradera, bytardagarna och skänka till Erikshjälpen är min melodi...men detta var bara SKRÄP!! Åhh vad vi jobbade...och sov sedan såå skönt på lördagnatten...att rensa är fint för själen...


                                                                      Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig känsla när man fått rensa bort en massa och kört i väg det på tippen :)

    Jag måste säga att det var en riktigt loppisfynd.. kul när man lyckas med ett sånt!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilken fin adventsljusstake du har!
    Visst är det skönt att rensa!
    Hihi, snart dyker det nog upp ett inlägg om den där fantastiska fönstertvätten hos mig med! Har tänkt blogga om den sedan i somras då jag köpte den… men det har inte blivit av ;)
    Visst är den bra!!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!
    Bättre sent än aldrig ;))).........gillar din tallrikshållare...är på jakt efter en sån.......
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Tittar in för att önska dig en fin vecka och stressa lagomt :)

    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig