måndag 16 december 2013

Bokgranar

Jag har sett dem på flera bloggar och tycker att de är så FINA...alltså bok granarna som man viker av gamla böcker. Själv har jag valt lästa och avlagda gamla pocketböcker (sådana som jag vet absolut säkert att jag inte vill läsa ännu en gång).

Jag funderade först på om jag skulle våga visa dem på min Facebook...och mycket riktigt...en vän som jobbar på universitetsbiblioteket var en av de första som svarade och hon skrev så här "men då kan ju inte någon annan läsa dem". Det svider nog lite i en bibliotekaries hjärta när man viker sönder böcker...men jag var snabb...och bekräftade att jag inte viker bok granar av alla min böcker (det gillade hon).

Fast det var väldigt många som gillade mina granar. Två har det blivit här hemma...och en till min syster som hade fikakalas igår. Jag har även lovat äldsta sonen och hans flickvän att de ska få en...och mamma verkade vara intresserad...ojoj...som det ser ut nu så hinner jag inget annat än att vika granar fram till jul...



                                                                   Kram Maria

1 kommentar:

  1. Jättefina! Jag har sett att det är väldigt poppis nu. Jag hade tänkt att jag skulle pröva göra en men jag har bara kommit till tanken än ;)

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig