fredag 30 augusti 2013

Befinner mig...

...långt bort vid indiska oceanen.


Här lever vi barfotaliv och bor i en bungalow på stranden bara några meter från vattenbrynet...



Vi solar...badar...snorklar...läser...äter gott...njuter av semester och ledighet och tar dagen som den kommer... 

Jag fullkomligt älskar den insynsskyddade uteduschen som ligger i anslutning till badrummet. Här har jag duschat med himlen som tak...i strålande sol...tropiskt regn...och under stjärnhimmel...



Huset är mysigt och vi ligger gärna på soffan på verandan en stund på eftermiddagen för en siesta...



             Det finns ett fantastiskt djurliv...både på land och under vatten...



              Vattnet är underbart...i bakgrunden ser man hur vågorna slår mot revet...



Flera besök till öns SPA har vi unnat oss (i bakgrunden)...helkroppsmassage...och hair and sculp ceremony...mmm...och sedan lite bubbel och lite gott att äta efteråt...






            Direkt rapport från Maldiverna...och vi har hela fyra dagar kvar här i paradiset...

                                                            Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Helt underbart! Var där för lääänge sedan, 1978! Har ibland undrat hur mycket som har förändrats... Bodde en liten ö som heter Kurumba med ett fantastiskt djurliv under vattnet.
    Förstår att ni njuter! Siv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Siv,
      Kurumba ligger inte så långt härifrån (ganska nära Malé) som var ett av alternativen när vi skulle boka;) men så föll valet för Velassaru.Idag ska vi åka på en snorkelutflykt med båt.Kram Maria

      Radera
    2. Malé var/är väl "huvudstadsön" om jag minns rätt. Vi åkte runt med båt till en del öar under någon dag. Fascinerande, speciellt då turister inte var så vanliga då. När vi var där, hade presidenten åkt på "långsemester" med statskassan...
      Kram
      Siv

      Radera
  2. Wow...vad härligt....min dröm är att åka till Maldiverna!!! Lyllo dej;)....vi som nyss kommit hem från Marmaris, hihi.....där var det varmt 40 grader i skuggan!!!!...men det är inget mot Maldiverna förstås.....men vi hade det härligt där iaf.....åker gärna tillbaka;))....jag och mannen har bott i en bungalow....när vi var i Thailand 1994....ett tag sedan, hihi....det var mysigt!
    Hoppas vi får se mer bilder därifrån ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Wow.. SÅ underbart det låter och så vackert ställe! Man blir inte de minsta avundsjuk alls... nej då!!!

    Fortsätt njut och ha de så skönt de dagarna som är kvar!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig