måndag 1 juli 2013

En rospromenad och medeltidsmarknad

I parken utanför lägenheten där jag bor var det en medeltidsmarknad under helgen. I söndags bestämde vi oss, kärleken och jag, för att gå dit en sväng. Vädret var så underbart!!

Först blev det ett besök till Rosengården. Jag har inte varit där i år och tyckte att det absolut var hög tid innan säsongen är över. När jag väl är där kan jag strosa runt i evighet...det luktar så gott och rosorna är så vackra:)











Jag önskar er en fin start på nya veckan. Ha en härlig semester ni som nu är lediga...ni andra får ha det bra på jobbet.

Här har vi nu börjat vår andra semestervecka av tre. Vi har tre veckors nu och sedan två till i månadsskiftet augusti-september. Kärleken fyller jämna år och då ska vi resa bort tillsammans. Först ska dagen firas med familj, släkt och vänner...men dagen efter flyger vi iväg...bara vi två:) Längtar!!

                                                                       Kram Maria


4 kommentarer:

  1. Hade tänkt att gå dit i söndags men sen började jag gräva och gräva i trädgården så då blev det aldrig av.
    Rosenlunden är väl värd ett besök.

    Skönt att kunna dela upp semestern så att ni kan få en egen vecka :)

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Så underbart med en rosengård, så vackra blomster!
    Kan tänka mig att det doftar ljuvligt:)
    Vilken gullig liten stuga ni hittat och semestrat i, sommar och ledighet är verkligen att få tanka batterier till kommande "säsong", vill inte nämna namnet på den än;)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder på rosorna
    ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Idag är det tydligen rosens dag....ditt inlägg passar ju verkligen bra in ;)))
    Kul med medeltidsmarknad också ;))
    Kram bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig