onsdag 3 juli 2013

En plåsterlåda och griffeltavla

I köket har jag precis målat om min lilla pall och på den har jag ställt min sjukvårdslåda. Lådan är i vit plåt och med tre fack inuti. Den är alltså perfekt för plåster, Alvedon och annat som man vill ha hemma om-och-ifall-att:)
Lådan har jag fyndat på loppis och har själv målat på ett rött kors på locket.
Just nu står den bra på den lilla pallen eftersom jag sällan har "småfolk" här hemma. Alla har blivit stora nu och de yngsta i släkten är 13 år.



Ovanför pallen har jag satt upp en griffeltavla. Ramen har jag fått kärleken. Den blev över när han förändrade lite i köket och då var målad med magnetfärg. Nu hjälpte han mig med att skruva fast en tavellist i nederkanten och så målade jag om den vit och sedan med svart griffelfärg. Själv har han nu köpt en modern magnet- och skrivtavla i glas från Inside & Living i Täby Centrum. 


Min dotter är den som är mest flitig med att använda tavlan. Hon skriver fina ord och texter och som hon sedan byter med jämna mellanrum.


Nu åker vi iväg till föräldrarnas stuga ett par nätter. Den ligger en bit utanför Nora och storloppis på Nora torg är vad som står på programmet imorgon.

                                                                   Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Fin plåsterlåda. Bra att ha den framme så man är beredd.
    Snygg griffeltavla också. Kul med lite extra.
    Jo du undrade ifall jag bor i närheten av Wadköping...vi bor i Sörby så det är ju nära :).

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. En fin plåsterlåde skulle jag verkligen behöva, här ligger allt huller om buller i ett badrumsskåp.
    Fint med griffeltavlan, kul att kunna skriva små fina saker OCH kom ihåg saker;)
    Ha det så skönt i stugan!:)

    SvaraRadera
  3. Snygg plåsterlåda!
    Den där butiken ska nog få ett besök, då vi ska till Täby Centrum om några veckor, när vi får släkt på besök ;) :)
    Ha det gott i föräldrarnas stuga!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dej en trevlig helg!!!
    Hoppas solen skiner på dej;)
    Kramis bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig