söndag 21 juli 2013

En liten trädgård ibland


Jag bor i lägenhet i stan och den ligger i och för sig riktigt nära naturen. Jag kan snabbt ta mig ut till naturen och parken. Ändå så njuter lite extra av att jag faktiskt har en liten trädgård ibland...där jag kan plantera och rensa ogräs...eller bara öppna altandörren och sätta mig i solen med en kaffekopp...hemma hos kärleken:) My second home!!


Den här lilla radhusträdgården har inte fått så mycket kärlek den första halvan på sommaren. Vi var mycket hemma hos mig inför studentfirandet. Det är så mycket som ska ordnas när man ska ha fest:)


Sedan hade vi tidig semester och var inte här på över två och en halv vecka...men nu så...har det blivit ordning på torpet...ganska så iallafall...efter åtskilliga vändor till olika plant marknader:)
En del perenner har vi...men mycket är ettåriga och odlas i krukor...i år gjorde vi även en rejäl rensning bland spruckna och trasiga krukor...och nya har fått följa med hem.

Krukan nedan är en av de nya för i år...med olika små fack...så nu har vi en egen lite örtagård i solen på framsidan:)


Dessa små trädgårdsdekorationer köpte jag på bakluckeloppis vid Täby galopp...de är hemgjorda i betong...och såå söta.



Ogräskorgen är också ett loppisfynd...den är stadig och rejäl...och en perfekt förvaring för alla små trädgårdsredskap och mina trädgårdshandskar. För en tia fick den följa med mig hem...tänk vad nöjd man ibland blir över det "lilla":)


                                                                     Kram  Maria

6 kommentarer:

  1. Korgen var ett toppenfynd, såna korgar
    kollar jag alltid efter. Och du har gjort
    jättefint med alla blommor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Dine potteplanter ser pænere ud, end mine gjorde, da vi kom hjem fra vores tur. En del var visnede bort! Solen har været hård ved dem.
    Nogle søde ting, du har fået købt på loppis.

    Hav en dejlig sommerdag
    Birgitte

    SvaraRadera
  3. Jättefin korg...och en liten örtagård, så mysigt...jag har sått lite sallad i en pallkrage och nu växer dom som attan ;))...sen har vi lite persilja och gräslök och en choklad basilika...det får räcka i år ;)))
    Ha det gott!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Sommar loppisfynd och trädgård, låter som du har det bra!:)
    Ha en fortsatt mysig sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder Maria och vad mysigt att kunna njuta av både lägenhet och trädgård. Det bästa av båda världar. :)

    Fortsätt njut av trädgård och sköna sommardagar kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så fint du har fixat till det!
    Kul kruka som du har örterna i.. verkligen mysig!
    Vilket korgfynd en sån skulle man inte tacka nej till ;)

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig