onsdag 26 juni 2013

Regn i Grebbestad

Idag har det varit den regnigaste dagen av dem alla här i Grebbestad!!  En ny fin regnkappa har jag köpt på den stora stora Sportshopen som ligger på vägen ut mot Tanum Strand. Idag provade jag den för första gången när jag och kärleken besökte det största loppis jag varit på...massor av bodar och uthus FULLA av saker!! Där hade jag kunnat rota runt hur länge som helst...fast nu var det så att jag hade jag min sämsta loppis-kompis med mig...hihi...så det blev bara en liten lagom stund...jag scannade av stället med mina loppisögon...och faktiskt hittade jag inte ett dugg?!?...ovanligt...hm...


Bilderna på stugan tog jag på midsommarafton när vädret fortfarande var varmt och soligt...
Det är en söt liten stuga som ligger nära centrum...på morgonen tar jag en promenad nedför backen mellan de små husen för att köpa nygräddat frukostbröd...en LYX som bara hör semestern till...


Här spelas Monopol och Plump...jag lyssnar på Sommarpratarna på datorn...lyssnar på ljudbok (som är ett nyupptäckt nöje sedan en månad tillbaka)...boken jag valt till den här semestern är "Sonat till Miriam" av Linda Olsson.


Vi promenerar runt och upptäcker den här lilla västkuststaden...vi har bestigit det lilla berget upp till utsiktsplatsen...och åkt en liten tur till Fjällbacka för att äta lunch...





Här på förstukvisten dricker vi  morgonkaffet och planerar dagen (men det gick inte idag förstås i regnovädret). Vi tar dagarna som de kommer...bara ÄR...och har SEMESTER!!!




                                                                      Kram Maria

1 kommentar:

  1. Hej så kul att jag kikade in här och fick se att du var i Grebbestad ,,dit brukar vi åka varje år och till Tanums loppis och sportaffären , min mans bror
    bor i Kville i närheten av Hamburgsund och där brukar vi tillbringa en vecka varje sommar och då åker vi runt de där ställena ..det är så mysigt där
    ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig