torsdag 20 juni 2013

Lite gnäll och en kunglig Mårbacka

Jaha då är det ÄNTLIGEN semester...från och med imorgon hoppas jag...idag är jag sjukskriven!!!

Vaknade med ett ryck...eftersom jag hade somnat om i 15 min...och hoppade snabbt ur sängen...eller jag kom bara halvvägs...pang...RYGGSKOTT!!

Jag var helt låst i ryggen i en timme men sedan blev det lite bättre... så pass att jag kunde duscha och klä på mig...men ONT!! Idag fick jag lov att sjukskriva mig...ringde sedan en Naprapat och fick komma direkt på morgonen...uppmjukande massage...och sedan knäcka rätt...AJ!!

Om jag nu kände mig lite bättre än tidigare så blev det INTE bättre efter den behandlingen...men precis som det ska!! Jag kommer att känna mig bättre efteråt blev jag lovad...men inte direkt:(

Nu är det Ipren och kyla som gäller (enligt ordination).


Jag har tydligen mer problem med ryggen än vad jag själv har varit medveten om eftersom jag har haft liknande symtom vid ett par tillfällen tidigare. Det har varit minst ett år emellan de gångerna och absolut inte lika mycket som nu:(

Jag har tydligen en stel och orörlig bröstrygg som gör att ländryggen får jobba mer!!

Just nu beror smärtan på svullnader som gör att nerver kommer i kläm. Framöver är det ett träningsprogram för bröstryggen som gäller så att ländryggen kan få avlastning.


Här hemma står väskor och packning överallt eftersom vi ikväll ska vi åka över 30 mil i bil!!  Jag har absolut ingen aning om hur det nu kommer att gå med tanke på ryggen. Vi har planerat att ge oss iväg så fort alla slutat jobba.
Den första semesterdagen är imorgon på midsommarafton och tre veckor framöver...och då vill vi vara på plats redan på morgonen...vart? mot regnet förstås!!!


Jag hoppas ändå att våra 10 dagar blir härliga och avkopplande...och regnet kan faktiskt blåsa bort...det har hänt tidigare...men semester är alltid semester oavsett regn...det är härligt med lite miljöombyte:)

Trots regnprognos och ryggskott så är humöret på topp...ALLT kan faktiskt bara bli bättre!!!

Hur det blir med bloggandet nu har jag ingen aning om...vet inte om mitt mobila bredband fungerar...det är uppsagt till mitten av juli eftersom jag ska byta leverantör...går det så går det...annars hörs vi lite längre fram;)


Mina tre Mårbackapelargoner står kungligt på köksbordet. De står i en hertigkrona av plåt tillverkad av en plåtslagare. Jag köpte kronan på ett bakluckeloppis i Stockholm av plåtslagarens fru. Numera är den ommålad av mig...vit utsida och turkos insida...sött mot de rosa blommorna.

                                          

                                                                 Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt det lät med ryggskott och ont, jag har aldrig haft det själv så jag vet inte hur illa det känns men jag kan tänka mig.
    Jag passar på att önska dig en härlig midsommar helg
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Haha ja det var en gammal modell då är min mammas lite mera modern jag har för mig att den heter nokia prisma, en gammal luring som jag hade en gång i tiden, men det har varit en rad mobiler efter den för min del i alla fall. Men klart du ska spara den om några år har i alla fall inte de yngre generationerna sett något liknade i mobil väg.
    Jag hoppas att du får vara smärtlindrad över helgen och framöver
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj, ryggskott kan man lätt klara sig
    utan. Vet hur ont det blir efter en sån
    behandling, jag gick runt här och bara grät
    en gång. Om du ska åka långt så stanna ibland
    och låt ryggen få sträcka ut sig.
    Önskar dig en glad midsommar
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. AJDÅ! Inte bra alls!!! Hoppas du får en finfin midsommarhelg i alla fall, trots regn och värk ;)
    Mårbacka-pelargonerna är sååå fina!
    Glad midsommar!
    Ktram/Maria

    SvaraRadera
  5. Jättefin annorlunda kungakrona och stackars, stackars dig! Har också haft ryggskott ett flertal gånger och har liknande problem som dig! Lycka till med bilfärden och hoppas ni får en fin semester och midsommar!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Jag önskar också dej en trevlig Midsommarhelg....och krya på dej min vän!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  7. Hoppas att allt ordnar sej med ryggeländet! Har själv haft problem så jag vet hur det kan vara!
    En skön midsommar önskar jag dej!
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Stackars Dig! men skönt med semester ändå:) Ett gott humör och positiva tankar är också bra medicin, i alla fall en liten bit på väg eller det gör smärtan lite, lite bättre:) Hur som helst, så önskar jag ER i alla fall, en riktigt Skön Midsommar! och Semester!!

    Var rädd om Dig!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig