tisdag 21 maj 2013

Tulpanlökar och festlighet på gång



I höstas petade vi ner ett gäng tulpanlökar i jorden hemma hos kärleken i Stockholm...något jag faktiskt glömt...så nu i helgen såg jag till min förtjusning att det fanns många fina tulpanknoppar i rabatten...jag tycker att just KNOPPAR på alla blommor är så vackra!! Riktigt vilken färg de har kan man ännu inte se...men snart så...

Nu är det lite festligheter på gång den här veckan i och med studentbalen...jag har tagit ledigt imorgon för att kunna hämta hit kusinen som går frisörlinjen...vacker frisyr ska det bli...och sedan måste jag vara med och fotografera så klart...och fixa lunch...

Den kungsblå klänningen hänger på golvspegeln...silversmycken och den lilla kuvertväskan ligger på sängbordet...skorna står fint uppställda på golvet...allt är färdigt inför balen...balen som är hennes specialarbete...att ingå i gruppen som arrangerar...så dagen efter ska den skriftliga rapporten lämnas in...sedan är ALLT färdigt för student 2013!!





                                                                        Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Studentbal, så underbart mysigt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket härligt som händer hos dig just nu Maria. Njut och ha det riktigt gott!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Härligt och spännande med studentbal;))) Jaa det är mycket firandet nu framöver.....
    Vi ska fira en släkting i början på juni...och en annan bästis till min dotter som tar studenten...det är ju den tiden nu;)))
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Åhh, såå kul med studentbal och så skönt att ha allt klart!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig