lördag 18 maj 2013

Les Puces de Saint- Ouen

Det här inlägget har tagit lite tid efter Parisresan...men det är så mycket som händer just nu...dottern tar studenten snart och kvällarna senaste veckan har gått till att sy på balklänningen...jag trodde inte att det skulle vara så mycket jobb med en färdigköpt (men icke måttbeställd) klänning som det i själva verket var...puh...men nu så har jag landat lite...de sista inköpen är också gjorda...balen är nu på onsdag...

Ett loppis- och antikmarknad åkte vi till i Paris...jag vill gärna besöka ett loppis när jag är utomlands...verkligen älskar det!!

Metron tog vi till "Porte de Clignancourt" för att besöka ett STORT loppis "Les Puces de Saint-Ouen" som är öppet lördag tom måndag.

Oj oj oj så mycket FINT!!! Även kärleken (som inte är lika loppistokig som jag) hade gärna varit där med släpkärra och packat bilen FULL!!...men...men...får lov att bara visa lite bilder:)

Underbara fönsterbågar...


                                                   Vacker vit golvspegelram...


                                                                  Skåplucka...


                                                               Sötaste sängbordet...


                                                                    Fina sänggavlar...


                                                             Underbara glaskupor...


                                                               Ett gudomligt skåp...


                                                              Stor fin fågelbur...


                                                                  Industri look...




Det här gigantiska loppiset ligger relativt centralt i Paris och det märks på priserna. Det är inte speciellt billigt:(

Jag skulle GÄRNA åka till Frankrike någon gång...med bil och släpkärra...och besöka loppisar på landet...just bara för att göra verkliga FYND!! Nu hade vi inte heller någon plats i våra kabinväskor som redan var fullpackade...snyft!

Några små och lätta loppisfynd gjorde jag förstås...som ett vackert gammalt foto på en fransk bebis från ett fotogalleri i Paris...

  
Madonnabilder...


Vackra gamla vykort...det fanns hur många som helst...och jag köpte dem för 10 kr per st.



Förutom mina loppisfynd köpte jag med en fin plåtask med Macarons från fint bageri i Montmartre...de har jag har tänkt spara till studentfesten:)




Ha en fin mello kväll...här har vi premiärgrillat och ätit vår första middag utomhus...HÄRLIGT!!!

                                                                 Kram till er alla
                                                                        Maria

6 kommentarer:

  1. Vi har också suttit ute och ätit idag (söndag)...men det lär nog dröja tills nästa gång för det blir lite sämre väder framöver...suck!!
    Visst är det roligt med loppis...helst utomlands!!
    ha det gott min vän!!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  2. Hej igen!!!
    Glömde skriva att min dotter också är 18 år i juni...men vi har inte riktigt lika smak i klädesväg...men ibland har vi det iaf...så ibland får jag hålla i mina kläder hihi...
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Väldigt mycket fint.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Wow... vad mycke fint det fanns där!

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Loppis i Paris, det blir som julafton
    för oss som gillar inredning. Såna fina
    loppisar finns inte här, jösses så mycket
    fint! Jättefina kort och kakor du hade
    med hem.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Å så roligt att få kika på en sån loppis!:)
    Men jag kan tänka mig att det var dyrt!
    Förra sommaren var vi i köpenhamn och det var samma där, inte särskilt billigt på loppisen på "stan", men på danska landsbygden skulle jag vilja åka en sväng och kolla för där kan man säkert fynda:)
    Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig