torsdag 25 april 2013

Vacker som spets

En av mina många favoriter är en stor Buskhortensia som växer bredvid min syster och svågers ytterdörr. Varje år vill jag gärna plocka en liten bukett och att ta med mig hem...det hör liksom till:)


Blommorna är vita...otroligt många...och såå gudomligt söta...lika vacker som spets.


Problemet är bara att jag aldrig kan komma ihåg när blomningstiden är som finast...var det försommar eller sensommar eller...när var det nu?? Ni förstår säkert att jag inte är speciellt kunnig när det gäller blommor...jag bara fullkomligt ÄLSKAR dom!!
Min kära syster glömmer att berätta för mig när det är dags att komma och plocka...utan jag får nog slå en pling till min svåger som jag tror har lite bättre koll. I år vill jag absolut inte missa buketten efter fjolårets välbehövliga "frisering" med blomtorka på busken som följd:(

I år blir nog busken extra fin och jag längtar....de här bilderna är från ett tidigare år...njuut en stund ni med:)


Nu slutligen blir det lite information till dig som vill vara med i mitt lilla lotteri där du kan vinna små kronörhängen.

Jag kommer att vara SNABB på Valborgsmässoafton...så håll utkik!! DU som vinner...skynda att MAILA din adress...då hinner jag posta paketet till dig innan vi flyger iväg på onsdag morgon.

                                                         Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Halloj! Oj så många inlägg jag har missat här. Vilken tur att jag hinner vara med på utlottningen. Jättefina örhängen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor, önskar jag hade
    en sån buske.
    Ha en solig skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Dom är helt underbara.. en sån buske vill jag ha i min trädgård!
    Hoppas du hinner med att plocka några i år ;)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker hortensia...gillar dom verkligen!!
    Önskar dej en fin helg!!!
    Kram bia
    Tjingeling!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig