fredag 19 april 2013

Ett litet pensée broderi

Ett av mina senaste loppisfynd är en liten brosch med det minsta broderi man kan tänka sig. Den är faktiskt mindre än en enkrona. Motivet är små små lila penséer...en blomma som betyder såå mycket VÅR för mig. 
Den var verkligen gudomligt söt där den låg och var därför tvungen att få följa med mig hem även fast jag inte är någon broschmänniska (så likt mig)...men den kommer att få pryda sin plats här hemma ändå.

De små detaljerna är nog så viktiga:)



På samma loppisrunda köpte jag två pappersark med fin gammal skrivstil...det ser ut som listor...den ena är vikt på längden medan den andra har två flikar på bredden. Inga datum eller årtal finns...och det ser ut som om det är efternamn som är listade...bockar framför namnen på den ena och både bock och ordet "Dito" framför namnen på den andra. Jag undrar just vad det är för papper? Är det någon som vet?


Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska använda pappersarken till...men vill helst inte klippa med saxen så att de ska bli förstörda...Är det någon som har någon bra idé?

Nu är det först jobbarfredag...och sedan efter jobbet så hoppar jag in i bilen med mitt pick-och-pack för att åka hem till kärleken och särbon i huvudstaden:)

Förra helgen bokade vi flygbiljetter lite impulsivt...om 12 dagar åker vi iväg från onsdag till söndag...så i helgen ska vi leta boende och planera...vi har bestämt oss för att möta våren i Paris!!

                      Ha en härligt SOLIG helg precis som vädergudarna lovat.

                                                       Kram Maria



6 kommentarer:

  1. Så söt liten brosch!
    Visst är det bra med män som klarar av att handla fina saker! :) Män som har koll, liksom! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Åhh, Paris! Lyllos, lyllos dig! Söötaste lilla broschen jag sett! Hmm... Kanske fina att rama in som de är bara...

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Vilken rar brosch, vilket pillerjobb! Vad fint det är med handskrivna gamla dokument, så vacker handstil de hade förr. Guuu vad kul att åka till Paris, en så vacker stad, där är det nog riktig vår.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Har också varit och möt våren i Paris....det var några år sen, hihi...1990...du kommer inte att ångra dej;) Mysigt!!
    Vi åker också på resa, till Irland...i natt....blir borta i fem dagar...tema resa och vi blir 19 st...vi åker ner med våra vänner( ett par)så möter vi dom andra när vi kommer fram....spännande;)
    Önskar dej en trevlig helg!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket vackert litet broderi! Hoppas du haft en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Oh.. vilken fin liten brosch otroligt arbete!
    Vackra handskrivna dokument är verkligen dekorativa.
    Vad härligt att resa till Paris och möta våren :)

    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig