onsdag 3 april 2013

APRIL


Jag äger inte speciellt mycket böcker...utan att vara boklös...

Vad jag menar är att jag inte har hyllvis med böcker...utan har en trevlig liten skara med mina finaste böcker...jag vill inte ha en enda bok här hemma som jag inte tycker om...och jag kan verkligen bli KÄR...i en bok...hihi...precis som den HÄR!


Den här naturdagboken av Edith Holden från början av seklet blev jag så glad när jag hittade...och den är ett loppisfynd förstås...


Den har fin text och fina bilder...och man får känslan av att den är riktigt gammal och handskriven även fast den är tryckt på 70-talet...stackars Edith...hon gick ett så tragiskt öde till mötes...


Elisabeth Holden återgav i både ord och teckningar det engelska landskapets flora och fauna under årstidernas växling...och hon behöll boken för sig själv...precis som man gör med dagböcker...


Enligt mig så är det BÄSTA med april månad...att det snart är MAJ...vi går mot blommande tider!!


                                         Ha en fin april-onsdag alla fina bloggvänner

                                                             Kram Maria

Ps Edith drunknade i Themsen 
endast 49 år gammal när hon skulle 
plocka knoppar från ett Kastanjeträd

1 kommentar:

  1. Så sorgligt!
    Men tur hon lämnade efter sig en så fin bok:)
    Ha en fin dag du med!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig