fredag 12 april 2013

Gammalt porslin

Gammalt fint porslin är vackert och man kan aldrig få för mycket...eller hur?

Kärleken har en annan åsikt...han är mer typen...två in = två ut...eller köp en hel servis och släng ut den gamla...men inte jag!!

Jag håller ständigt utkik efter ett vackert fat eller en blommig kopp...det gör mig inget om de är udda.

Han gillar mer nytt och jag gammalt:)

Hur kommer det bli den dagen våra tonåringar flyttat hemifrån och vi kan bo ihop brukar jag fråga...det är inget problem säger han...du har säkert "loppat av dig" lite fram till dess...tror han ja...önskedröm säger jag;)

Du kanske har hunnit bli lite mer "blommig" då brukar jag svara...och det kan väl jag få tro om jag vill:)

Den dagen kommer iallafall bli den lyckligaste i vårt liv...har vi bestämt...tillsammans!! 


Idag har jag ledig fredag och det är däckbyte på bilen som hägrar och kanske ett loppisbesök också...det känns i kroppen att det börjar bli dags:)

                                                                              Kram Maria
                                                           

10 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att gå på loppis...men farligt också hihi...den där tallrikshållaren skulle jag vilja ha på torpet:) Den var jättefin!!
    Ha en trevlig fredag nu!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta hem till dig och tack för titten hos mig! Håller med dig totalt, gärna udda, bara det är vackert och gammalt och man kan ALDRIG få för många... haha!

    Ha en fin helg!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Gomorron
    Jag gillar samma sorts porslin som du, dukar
    gärna med olika sorts tallrikar. Idag hade
    vi tänkt byta däck, men inatt har det snöat
    en hel del.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Kul nu hittade jag till dig :) Jag håller med i precis allt du skrivit ovanför :)) Nu hoppas vi på en vårig helg. Ha det bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jamen visst är det så.. gammalt porslin kan man inte få för mkt av..svårt för det andra könet att riktigt förstå tror jag.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Hallojsan!!

    Jag håller på dig..såå fint att blanda olika porslin..det blir mer liv i dukningen då..Hoppas han blir såå lycklig bara av att ni äntligen får flytta ihop att han glömmer den "bagatellen"..som blandat porslin är ..hihi

    Ha det så bra!! Varmkramen ifrån sanne

    SvaraRadera
  7. Lite svårt när man gillar olika men kul, då får man ju en härlig blandning:)
    Tänkte ut på loppis och leta reda på lite fina fat att ha under blomstren i sommar!
    För att blanda porslinet i köksskåpen är vi två om här hemma;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej

    Många fina bilder.
    Och visst är det så att man kan aldrig tröttna på gamla fina saker likaså porslin :)
    Det kanske är så att han har lärt sig att tycka om :)

    Ha en fin kväll och fortsättning på veckan! :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Man kan aldrig få för mycket gammalt porslin!!!! Fina bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Jag håller verkligen med dig.. gammalt porslin är så fint!
    Jag tror absolut att han hinner bli mer blommig tills dess ;)

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig