söndag 3 februari 2013

En gnutta vår i fönstret

Har köpt en liten kruka pärlisar till köksfönstret...de här ska växa upp och bli vita...
Det är trevligt med lite vårkänsla i förstret...speciellt nu när det är vårkänsla även utomhus...





Fast ännu är inte vintern slut...det är bara i början av februari...och sportlovet är snart här...
Då vill jag ha snö, lagom kallt och SOL till alla sportlovslediga. Jag ska faktiskt vara sportlovsledig i år!!


Här på bloggen är jag inte så aktiv just nu...det finns så mycket jag vill göra...och det kan vara svårt att hinna med allt...jag har ABSOLUT inte tänkt sluta...utan är bara inne i en lite lugnare fas...just för att få tid till andra saker som jag också mår bra av att göra...



Nu är det dags att ge sig ut i SOLEN...precis som alla andra. Fast det här är ingen ovanlig syn utanför mina fönster. Människor promenerar, joggar och flanerar förbi året runt och i princip alla tider på dygnet (nästan)...lätt att få dåligt samvete...hihi...eller så får man sig en spark i baken...precis som NU!!




                                                       Ha en underbart SOLIG söndag
                                                               Kramisar Maria

9 kommentarer:

  1. Nalle Puh han har så rätt:)
    Vilket vackert fönster Du har, vacker bild med kristallkronan i förgrunden. Ska alldeles strax åka och se om dom har några pärlhyacinter i affären, vill ha det i mina små zinkkrukor. Igår hade vi ett otroligt vackert väder också som lockade ut folk men idag är det grått igen. Fast solen igår gav nog lite mer energi.
    Då får Du ha en fin söndag i solen!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  2. hejsan!
    vad härligt med pärlisar, då är det ju vår;)). hos mig har det inte landat några pärlisar ännu men sol och vårkänslor har vi här oxå, och flanerande människor överallt hihi

    ha en skön söndagskväll
    kram ELLINOR

    SvaraRadera
  3. Så vackert du har i fönstret
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det i fönstret! Pärlhyacinter är så söta.. jag fick inte tag i vita så det fick bli blå men dom är också fina :)

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Åhhh.. jag älskar Nalle Puh!
    Vilka härliga foton från ditt vackra hem!Det är alltid en glädje och njutbart för själen att titta in till dig.
    Önskar dig en riktig skön vecka!
    Kramar
    Raina

    SvaraRadera
  6. Jeg elsker 'Nalle Puh', eller PETER PLYS, som han hedder på dansk.

    Hav en dejlig ny uge

    SvaraRadera
  7. Mysigt med lite vårkänsla!
    Känner också att det är betydligt lugnare på bloggfronten för att det är annat som måste få ta plats.
    Ditt fönster skulle jag behöva så jag också kunde få mig en spark där bak för att komma mig ut!:/
    Kram

    SvaraRadera
  8. Varma kramar till dig min goa bloggvän på Alla Hjärtans Dag!
    Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
    Raina

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att du njuter av ett häligt sportlov Maria och du, du bloggar när du har tid och lust. Det blir bäst då och vi är ju alla i samma båt med liv även utanför datorskärmarna. Och vi finns kvar. Det vet du.

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig