lördag 19 januari 2013

Stockholmshelgen

Då fick jag alltså en helt oplanerad bloggpaus...och vet egentligen inte varför...det har helt enkelt inte blivit av...kanske har jag prioriterat andra saker...men lika KUL är det att nu komma tillbaka.

Idag är det precis 1 år sedan jag startade den här bloggen...den 19 januari 2012 gjorde jag mitt första inlägg...och det borde egentligen firas på något sätt...lite sent att tänka på det nu kanske...hihi...

Jag fortsätter nu där jag slutade i mitt senaste inlägg och tänker därför visa lite bilder från min Stockholmshelg som bjöd på en del överraskningar...

Jag och tonårsdottern åkte till kärleken över trettonhelgen...vi hade inget planerat innan vi åkte utan skulle ta helgen som den kom...lite shopping hade jag lovat min 18-åring förstås...

Så på fredagen trettondedag jul blev det en heldag inne i city...jag, kärleken och våra döttrar (tillsammans har vi två döttrar och fem söner)...så otroligt mysigt med en mamma-pappa-döttrar-dag och kväll!!!

Kärleken är väl inte helt road av shopping men jag tror att han tyckte det var kul att följa med oss ändå...och jag måste väl erkänna att det mest blev efter döttrarnas önskemål...det var det som var tanken...

Kärleken skrattade och sa att han visste varför han fick följa med oss tjejer...som plånbok...hihi...

Vilken LYCKA...bara av en SLUMP så hittade jag min inredningsbutik som jag inte trodde fanns längre...jag trodde den slog igen när den försvann på Malmskillnadsgatan...men icke...nu finns den på söder på Katarina Bangatan 7...








Efter en dag med shopping var vi förstås hungriga...och siktade in oss på restaurang Koh Phangan söder...vi har provat att gå dit flera gånger tidigare...men det har alltid varit fullt och svårt att få bord (och vi har alltid varit för hungriga för att vänta). Det går bara att förboka till en liten del (alltid fullbokat när man ringer) och resten är drop-in...

Nu betämde vi oss för att gå dit redan till kl 16.30...vilken tur!! Strax efter oss blev det kö...


Så den här gången hade vi tur och fick njuta en middag i den här thailänska bling-bling resaurangen och där det känns som man befinner sig i djungeln med ljud och allt...maten var mycket god och kryddstark (allt efter tycke och smak)...



Vi fick ett bord inne i det stora rummet och fick sitta i ett litet bås...här är min dotter blippande på mobilen (smygfoto) medan vi övriga smög iväg till herr och damrummet...


Dagen och kvällen var inte slut ännu...mätta och belåtna gick vi en kort promenad (det var då vi  av en slump passerade turquoise) till Göta Lejon för att se musikalen Jesus Christ Superstar med Ola Salo...

Eftersom musikalen är inne på andra säsongen fick vi biljetter trots att jag bokade kvällen innan...dock högt upp på balkongen...men ändå...vi fick njuta av folkvimmel, teaterkänsla och lite bubbel i pausen...hihi...






                                      Nu var vi dötrötta och unnade oss en taxi hem till Täby:))

Jag önskar er alla en fin helg men innan jag slutar vill jag bara gratulera min söta lillkusin Linnea som har tagit sin läkarexamen i Umeå idag...GRATTIS!!!


                                                                    Kram Maria
                                 

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det lät ;)) Och vilken mysig affär du visade..där skulle jag allt vilja gå...
    Önskar dej en mysig kväll och en lika mysig söndag!!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  2. Kul att affären fanns kvar! Vilken mysig helg du fick, den där restaurangen skulle jag absolut vilja besöka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Härligt. Fina bilder.
    Ha det fint.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar :-) Vilken härlig helg ni har haft och vilken mysig inredningsbutik. Den skulle man gärna besöka. Ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  5. Vilken dag!
    Vilken affär!
    Vilken häftig restaurang!
    Och så få avsluta med den föreställningen (skulle dottern och jag också vilja se)!
    = avis!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till ett årsdagen med bloggen.
    Och vilken helg, så mycket roligt ni gjorde.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig