torsdag 24 januari 2013

Min hallspegel

Mitt senaste loppisfynd är en spegel till hallen...en rustik...supertung gammal spegel med en hylla i nederkanten...


Dottern blev NÖJD för nu kunde vi flytta guldspegeln som stod där tidigare till hennes rum...hon har otaliga gånger släpat in den till sitt rum när hon vill spegla helfigur...och nu kan den stå där permanent...


På den lilla hyllan har jag lagt några gamla böcker och en vit mössa i fuskpäls som dekoration...mössan är köpt på tradera just till dekoration så här i vintertider (JAA jag är lite galen!!)



Jag tycker så mycket om spegeln och har inte riktigt bestämt vilken färg den ska få...kanske vit...eller...



Den lilla glasflaskan med fågelmotiv och fjädern köpte jag till min dotter när vi tog oss en liten tur på stan nyligen och besökte flera inredningsbutiker...den har jag bara tillfälligt lånat...hihi...


Ett hett TIPS!! Om ni inte har provat WoodWick doftljus...så gör det...

Ljusen har en träveke som gör att det sprakar lite lätt precis som en öppen eld...doftar underbart...och är starkt bereoendeframkallande...hihi...

Det här ljuset är köpt på HULDAS som ligger på Kungsgatan i Örebro...


Ha det fint
Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Fin spegel!
    Förstår att dottern är glad nu! Har en dotter som var likadan när hon bodde hemma. Släpa dessa stackars speglar;)
    Tänk att man alltid får så svårt att bestämma sig för om man ska behålla det som det är eller måla, och vilken färg ska det då va om man ska måla?!?!
    Mysigt det låter med träveke som sprakar, måste jag kika om det finns i någon butik här i närheten:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin spegel!
    Jag har aldrig hört talas om ljus med träveke så himla spännande.

    Önskar dig en fin lördag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag sugen på att åka till Örebro! Länge sedan jag var inne i stan! Bara Marieberg senaste åren. Min man bodde vid slottet när vi träffades så då blev det desto mer! Fin stad! Måla eller inte... det är ofta dilemmat. Jag brukar gå på vilken känsla jag vill ha i rummet. Sen struntar jag i om det förstör värdet. Det stora värdet måste ligga i att saker används istället för slängs eller stoppas undan!!! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Snygg spegel! Gillar hyllan... ;o))

    Tack för tipset med doftljuset. Brukar köra med Yankee Candle som är rätt så lätta att hitta.
    http://www.yankeecandle.se/

    SvaraRadera
  5. Vilken bra spegel. Ska du verkligen måla den???
    Kanske inte vit.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. vilken härlig spegel...
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilken fin spegel, satt just och funderade på vilken färg jag skulle välja. Matt svart eller vitt det är frågan. Men ett tips är att du grundmålar med vitt och känner efter om du trivs med den färgen!
    Huldas är bäst! har jobbat med ägarinnan!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Härlig spegel. Jo vit blir nog fint.. Önskar dej en fin söndag och en fin start på den kommande veckan!

    SvaraRadera
  9. Härlig spegel...vit blir nog bra...men det beror ju på var du ska ha den förstås...vilka andra färger det är i rummet :)) Egentligen är den "cool" som den är :)
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig