tisdag 1 januari 2013

Första dagen i januari

En lugn nyårsdag har vi här...sovmorgon...promenad...en god middag även idag som kärleken lagade medan jag satt i bloggsoffan...hihi...
 
Vår nyårsdessert var både god och lättlagad...helt i min stil med tanke på att jag när som helst kunde ha blivit inkallad till jobbet...vit chokladpannacotta med hallon...mmm...
 
 
Nu kunde vi avnjuta den i hemmets lugna vrå...så någon tur till närbelägna sjukhuset blev aldrig av på nyårskvällen eller natten...
 

Det ser ut som om min lilla minigran trivs hemma hos mig i köket...eller vad tror ni?


Ikväll sitter vi i TV-soffan och mumsar praliner...fina handgjorda utan konserveringsmedel från NK...en julklapp från kärlekens arbete...oops...de är visst snart slut...såå ljuvliga!!


           

                                                                  Kram till er alla
                                                                        Maria

6 kommentarer:

  1. Mycket praliner har det gått åt den här jul och nyår, men det är ju sååå gott!
    Ha en härlig start på 2013!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning och du har börjat det nya året på rätt sätt med god choklad.
    Önskar dig en fin onsdag!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  3. Ser mycket gott ut! men nu längtar jag efter vår!!!!
    Jag jobbar på TIVA, det är nog därför vi aldrig setts!
    Kanske ses vi i år, nu när vi vet om varann!
    kram helena

    SvaraRadera
  4. Farligt gott ;)

    Tack för din gulliga kommentar hos mig :)

    Önskar dig en fortsatt fin start på det nya året!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!!
    Gott med praliner...men jag är mest förtjust i lakrits, hihi....
    Ha en fin kväll!
    Kramen bia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig