torsdag 13 december 2012

Torsdagstema- vardagsrum

Den här torsdagen är det vardagsrum som är temat på fabriken...
 
I mitt vardagsrum finns just nu alla kartonger med julsaker utspridda lite överallt...jag håller fortfarande på att rota runt...rensar bort det jag aldrig mer vill se...packar ner det som jag vill spara men kanske inte dekorera med i år...
 
Här ser julen lite olika ut från år till år...därför tar det ett tag innan mitt julhem är färdigt...allt måste först hitta sin plats...och även andra saker måste flyttas runt lite innan jag blir nöjd...
 
En bild här var inte att tänka på...hihi...utan det fick bli hemma hos kärleken...
 

Hemma hos honom har det hänt mycket i vardagsrummet den här hösten...alla möbler har blivit utbytta. Skinnsoffan hade varit en trotjänare i över 30 år och fortfarande inte ett dugg sliten (det var kvalitet på möblerna på den tiden). Nu kände vi båda att det skulle vara kul att förändra lite...så nya soffor köpte vi tillsammans...han en svängd 3:a och schläsongfåtölj...jag en rak 2,5:a!! Ja det stämmer... likadana soffor köpte vi...vilket vi båda tycker är smidigt den den dagen vi flyttar ihop...hihi...


Han köpte även nytt rumsbord, vitrinskåp och skänk i samma serie...det mörkbruna blev så fint till de ljusa sofforna...och så mycket hans stil!!

 
 
Musik har alltid varit en stor del i hans liv...de gamla vinylskivorna som länge varit undanstoppade i den gamla bokhyllan tillsammans med skivspelaren har nu fått en synlig plats igen...kul att göra en inredningsdetalj av dem tycker jag....och han nappade...riktigt hur det ska se ut har vi inte funderat ut ännu...
 


             Matchande lampor till hela möblemanget köpte han på lamplagret här i min stad...

 
 
Vi har varit särbos i över 5 år och det kommer att bli några fler...båda två har tonåringar som inte är självständiga ännu...många många mil har vi åkt genom åren för att kunna träffas...men det är det värt...varenda sekund!
 
Det här blir en helg med många bollar i luften...jag har beredskap hemifrån...julbord med jobbet...kärleken kommer hit samtidigt som jag får umgås med alla mina tre ungdomar...
härligt!!!
 
Kram o godnatt
 
fabriken finns fler vardagsrum att kika på
 
Maria
 

5 kommentarer:

  1. Så smart at köpa likadana soffor med tanke på ni förhoppningsvis skall bli annat än särbos i framtiden ;)

    Fint vardagsrum tycker jag!

    Önskar dig en finfin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vad fint han fick :))
    Ni har gjort det bra som har varit särbos i fem år !!
    Önskar dej en fin helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så fin hyllning till er kärlek och vad fint det är i vardagsrummet. Klart att han ska vinylskivorna framme. De är mer moderna än någonsin. Nya skivor släpps åter på vinyl (vilket vi märkte i London i somras då det fanns hur mycket nya vinylskivor som helst) och de gamla skivspelarna finns att köpa i handeln igen. Vem hade trott det?

    Ha en fin helg kära Maria!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så härligt att ni planerar för ert gemensamma liv:) Att längta är härligt!

    Ha en fin helg!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en bra advent
    kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig