söndag 9 december 2012

Söndagsbild och O Helga Natt

Då är det redan andra advent och vi tänder ljus nummer två. Här hemma fick vi
elda ikapp lite eftersom jag var borta hela förra helgen och även dagarna innan.
Någon adventsljustake hade jag inte hunnit få fram...och om jag ska vara riktigt ärlig så
visste jag inte riktigt var den fanns...
 
Den här bilden på en del av min adventsljusstake får bli min söndagsbild...i år har jag dekorerat den med mossa och torkade rönnbär...de små zinkstjärnona har jag satt fast i mossan med en gammal hattnål med pärla på...
 
Kika in på fabriken och se fler söndagsbilder HÄR
 
 
 
Jag har bott i den här lägenheten i precis ett år nu så allt jul- och adventpynt har fått nya platser...men var?! Jag hade det ganska flyttrörigt i mina skåp och garderober förra julen...och faktiskt fortfarande förra veckan...men inte NU!!!
 
De senaste dagarna när jag varit långledig har jag tagit tag i alla mina tre klädkammare som finns i hallen...
 
I den första förvarar jag mina käder och skor. Där har jag nu rensat och kört flera påsar både till tippen och Myrorna.
 
Min pysselgarderob har städats rejält. Det fanns massor där och som inte hörde dit...planer finns att göra den till ett fint och vackert minipysselrum med skrivbord och allt...men vägen dit är lång!!
 
I den sista garderoben finns ytterkläder, dammsugaren, strykbrädan, strykjärnet, tvättpåsen, torkställningen och en massa annat. Numera kan man faktiskt kliva in utan att först behöva lyfta ut saker...hihi...
  

Nu ska jag aldeles strax klä mig i varma kläder och cykla upp på stan och se O Helga Natt som i år gästas av bla Molly Sandén och Eric Gadd...över 25000 personer brukar göra likadat så det gäller att vara ute i god tid...
Ni som inte kan komma...var inte ledsna...de sänder konserten  på tv på självaste julaftonskvällen...

 
Här hemma har vi haft make-up studio idag...och jag fick vara med som åskådare...hihi...
Dotterns två konståkningskompisar ska vara med i showen och ville ha hjälp med smink...hår...och lösögonfransar...så hit kom de i sällskap av deras gemensamma tränare. Hon är allt bra duktig min Rebecca på att styla:)
 
Tjejerna ska åka skridskor på en liten is av plast på scenen någon gång i mitten av showen...riktigt fina vinter isprinsessor var de när de åkte härifrån till genrepet...
 
Kram och ha en fin kväll ni med
 
Maria

7 kommentarer:

  1. Vad bra att vara långledig så här före allt julståhej.
    Och va mysigt med julkonserten.
    hade velat va där.
    Ha det så skönt på kvällskvisten
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dej en mysig andra advent...glöm inte tända ljusen :))
    Vilken fin dikt du hade skrivit när du var ung :))
    Kram från mej !

    SvaraRadera
  3. Det är jättefint med runda advensstakar, och
    så fint du pyntat den. Typiskt med glöggen, då
    kokar det minsann fort, kan tänka mig att det söta
    satt som berget sen. Jag bloggar, men värmde glöggen
    på väg mot soffan.
    Adventskram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Fin adventsljusstake. Så mysigt att gå på julkonsert, härligt med lite riktig julmusik:)
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hamnade också på o Helga Natt! Första gången jag var där och det var så mysigt men kallt!
    Nu myser vi framför brasan och värmer oss!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt med julkonsert!! Visst är det skönt att rensa i garderober och skåp, känns så befriande efteråt, äkta Feng Shui känsla :-))
    Ha en fin 2:a adventskväll!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  7. Å den konserten skulle jag gärna se...men får nog se den på tv sedan istället!
    Det är roligt att städa garderober och skåp, bara man kommer igång med det för det brukar vara det svåra tycker jag:-) Men sedan känns det sååå bra..
    Hoppas kvällen blir riktigt trevlig
    kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig