torsdag 13 december 2012

Luciamorgon...

...och jag önska er en härlig och mysig stund.
 
 
Dagen till ära så får ett litet lucialinne hänga framme på golvspegeln som står i hallen...och jag måste säga att jag saknar luciatågstiden. Dottern gick i musikklass i mellan- och högstadiet och den här tiden var både intensiv men rolig. Föräldrarna hjälpte till att skjutsade runt Lucia med tärnor och några gossar. De var så fina med levande ljus och lingonkransar...som en fyrstämmig änglakör...
 

Hoppas ni får äta goa lussebullar idag...här bakade vi en sats i början av veckan...och kan därför njuta av hembakat. Finns det något bättre än varma bullar med mjölk? Ja möjligtvis kaffe då...hihi...


                                                                                Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Håller med, jag saknar också den tiden med alla luciatåg. Nu har ju jag en son, så någon liten lucia har jag aldrig klätt.
    Ser gott ut med lussekatterna.
    Lussekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så underbar dag idag med alla tåg på tv och ute på stan. Så mysigt!
    Gott med lussekatter:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag saknar också den tiden när man fick gå på skola/dagis och se luciatåget...
    Men förhoppningsvis får man kanske några barnbarn i framtiden som man för gå och titta på ;)

    Önskar dig en fin 3:e advent!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Skolan här hade alltid Luciafirande i kyrkan ...det var så fint

    kram Rsoa

    SvaraRadera
  5. Lussebulle och en stor kopp chokladglögg är inte heller så tokigt:)
    Fint med belyst lucialinne!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig