onsdag 26 december 2012

Julfrid och jordgubbstomtar

Lugnet är här...julen är förbi för den här gången...

Julaftonen innebär trots allt en del taditioner och måsten...och det är verkligen mysigt!! Jag älskar julen...

Fast lika mysigt är det när lugnet infinner sig...och man kan ta sig tid att göra som man vill igen...

 


Ikväll tog jag ett långt skumbad...och låg där och njöt i min ensamhet och av min egen tid...kärleken med två tonåringar har åkt hemåt...mina egna två har åkt till sin pappa...



Sötaste jordgubbstomtarna gjorde vi idag på förmiddagen...min bonusdotter och jag...för att ta med till mormor och morfars middag...





      Nu ska jag jobba i två dagar och har bestämt mig för att bojkotta rean...hihi...

                                                               Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Härliga tomtar du gjort. Var säkert härliga att äta efter den mustiga julmaten...;) Gillar ditt fina matbort- Skulle gärma ha ett liknande...

    SvaraRadera
  2. Ja, just lugnet efter jul är så fantastiskt skönt. Göra vad man vill, inga måsten. Dina små jordgubbstomtar är fantastiskt söta och måste vara minst lika goda som dom ser ut och speciellt efter alla syntetiska skumtomtar.
    Igår, för första gången på hur många år som helst, gjorde jag REA-besök i Borås, utan resultat. Jo, jag bytte två klappar som dottern fått men inget till mig själv. Det räckte att se alla andra som hetsigt tog sig fram mellan reaborden.

    Ha det gott!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Dom ser goda ut, jordgubbstomtarna ;) fin idé!
    Härligt med egen tid ibland, och få mysa lite ;))
    God fortsättning önskar jag dej! ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Härliga tomtar ...bojkottade också rean
    jobbar i fyra dagar nu så jag kände att man inte ville stressa på nån rea

    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på julen!
    Visst är det härligt med julen men dagarna mellan jul och nyår är också härliga. Men idag fick jag ta av mig myskläderna och masa mig till jobbet för att låna ut böcker till låntagare som inte hade fått några julklappsböcker...
    Ha det fortsatt gott!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  6. Vilka söta tomtar ni gjort!
    Det låter inte fel att ta ett skumbad med tända ljus.. avkoppling och vardagslyx :)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Så underbart skönt det låter med ett skumbad! Vi har inget badkar och jag kan verkligen sakna det ibland.
    Tomtarna är så söta:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt Maria! Jag hoppas att du njuter av lugnet, goda jordgubbstomtar och de sista dagarna av året. Önskar dig och de dina allt gott för 2013. ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Tack för alla underbara inlägg under året och alla rara hälsningar!
    Önskar dig ett Gott Nytt År av värme och innerlig glädje stor!
    Stor Varm Nyårskram!
    Raina/Stenlycka

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig