söndag 23 december 2012

God Jul

Det är dan före dopparedan...
 ...och det mesta är klart här i hos mig!!
 
 Det är faktiskat bara knäcken och skinkan kvar...men vi har hela kvällen på oss...och skinkan är köpt färdigkokt förstås...
 
Jag väntar tills mina två tonåringar kommer lite senare ikväll...då kan vi göra det tillsammans...
 
Idag har jag inte varit utanför dörren...utan har varit hemma och fixat...men nu strax tar jag mig en cykeltur upp på stan...jag har lite smått att köpa...julservetterna hade helt glömt bort...hihi...
 
Jag ska även passa på att hämta ut biobiljetterna till juldagens eftermiddag...jag, kärleken och två tonåringar ska gå och se Hobbit tillsammans. Den filmen ska man med all säkerhet se på storbild...
 


Mitt bidrag till de vuxnas julklappsbyte hos min syster med familj imorgon...för 100 kr köper vi en julklapp...och sedan blir det ett tärningsspel...vem som får vilken julklapp kan bara ödet avgöra...hihi...det kan bli kul!!! Knytisjulmiddag blir det senare på kvällen...praktiskt och bra...alla hjälper till...för totalt blir vi 16 personer.


Min luciakrona kom förstås inte fram förrän dagen efter lucia...mitt fin fina Traderafynd...nu pryder den sin plats i vardagsrummet...imorgon blir det premiär att tända ljusen...


                       Jag önskar er alla en härlig julhelg...ta han om er själva och varandra...


                                 ... njut av ledigheten...passa på att komma ut lite också...


Ett loppisfynd satte jag upp på väggen idag...mitt bockhorn som jag köpte för över ett år sedan...för 145 kr blev det mitt...idag äntligen var jag uppe på vinden och letade fram kartongen där den fanns i sedan flytten...aldrig kunde jag väl tro för ett par år sedan att ett horn skulle sitta på min vägg...hihi...


                                                                 Julkramar till er alla
                                                                             Maria

8 kommentarer:

  1. En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. God jul till dig!
    Hoppas du och de dina får fina dagar tillsammans!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Härlig luciakrona
    God jul till dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Så fint du har, underbar luciakrona.
    ♥God Jul♥ önskar jag dig
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!!
    Tack för din julhälsning:)
    Vilka mysiga bilder du visar. Jag hoppas att Ni hade det bra igår, det lät underbart med 16 personer och knytkalas.
    God fortsättning!

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Så smukke billeder. Og lucia-kronen er fantastisk.

    Du og din familie ønskes nogle skønne juledage

    Birgitte

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har en riktigt skön och god jul. Härligt med lediga långa dagar. Fick du något fint på juldagens julklappsspel? Vi hade också ett spel fast vi köper två paket värda 100 kr tillsammans så en person kan få flera paket men minst ett.
    Läste att din dotter har haft Ann-Marie till lärare. AM och jag har varit jobbarkompisar...en tjej som jag gillar mycket.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej tjejen!

    Vilken mysig tradition med klapp och tärningsspel ;)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Många varma kramar från mig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig