måndag 10 december 2012

Det blev inte som jag hade tänkt

Julgransdekorationerna ligger åter igen på fina gamla fat...även fast jag i år tänkte att det skulle vara på ett helt annat sätt...i år skulle jag ha en liten gran där jag skulle hänga upp allt...precis som man ska...eller vem bestämmer hur det ska vara egentligen?
 

Föräldrarna tog en liten tur och tittade till sin stuga i söndags...och jag bad dem ta med en liten dikesgran hem till mitt i köket och glasburken som jag har där...
Eftersom det är tjäle i marken så förstod jag att det blir svårt att få med rötterna...utan de skulle få kapa den på vanligt sätt...

Väl i stugan så fick föräldrana beslutsångest...hur liten eller stor skulle granen egentligen vara...så två granar tog de med hem...en liten (som var precis som jag hade tänkt) och en lite större...


Den lite större ställde jag i min gamla zinkbalja...och den blev jättefin där även fast den står en aning snett...men det gör väl inget!!

Granen är för liten och klen för dekorationerna...men små gammaldags ljushållare med levande ljus satte jag dit...jag tror att det är är precis så jag vill ha det i år...och dekorationerna ligger framme på fat och pryder sina platser...

Närbilden är mitt senaste tillskott i min julgransdekorationsfamilj...den köpte jag i gamla stan i Stockholm förra helgen.

Tänk att idag är det måndag och en ny härlig vecka har vi framför oss. Just nu känner jag mig lite extra nöjd eftersom jag köpt två fina auktionsfynd på tradera just idag. Nu väntar jag med spänning på mina paket (samma känsla som på julafton). Mina fynd är ett par änglavingar i äkta fjädrar och en luciakrona i mässing för levande ljus. Kronan hinner förstås inte komma till Lucia...men vad gör väl det!! Lucia blir det nästa år igen...


 
Ha en fin kväll...nu tänker jag njuta av nobelfestligheterna...samtidigt som jag frostar ur frysen inför lussebullbaket imorgon...
 
                                                                               Kram Maria



6 kommentarer:

  1. oj vad flitigt att frosta av frysen.Jag har tänkt tanken länge nu men blir aldrig färdig till att ta tag i det. Men nu så känner jag ju pressen haha
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...samma här...välbehövligt:) Ikväll bara bestämde jag mig...nu är det dax!! Kraaam

      Radera
  2. Å nu blev jag ju sugen på min luciakrona som inhandlades i gamla stan för en massa år sedan, men den ligger kvar hemma hos mamma. Tur för mamma min;-)
    Njut av dina fina fynd!
    Kram/ Sabina

    SvaraRadera
  3. Vilka fina grejer! Du kan väl ha luciakronan som ljusstake på en julafton också:)
    Tycker dina små fina fat med julprylar är jättefint, du behöver inte alls hänga upp dom.
    Det där med att frosta av frysen, jag bara tänker och tänker men får det aldrig gjort:(
    Klart man ska passa på när det faktiskt är lite minusgrader ute:)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina vingar... så söta!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också änglavingar....har ett par stora, men inte så där fina som dina...
    Nu närmar det sej dopparedagen...det går undan nu :))
    Kramar från en förkyld Bloggerska :(

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig