torsdag 1 november 2012

Torsdagstema- FÄRG

När jag läste att fabrikens tema skulle handla om färg så trodde jag att det skulle blir svårt...jag som inte har så mycket färg här hemma tänkte jag först...men så är det naturligtvis INTE...självklart inreder jag med färger...men kanske inte så färgstarka...utan jag har nog mest lite milda toner...
 
Bakom mina färgval finns nog ingen förklaring...jag väljer färger som jag gillar för stunden...jag kan se en bild inne i huvudet som jag vill förverekliga...
 
Jag påverkas nog mer än vad jag själv tror (och kanske erkänner) av vad jag ser på andra bloggar, i butiker och i tidningar...och sätter alltid en "stämpel" på allt jag ser...antingen älskar jag...eller så tycker jag om...men jag kan också vara utan...
 
Milda färger är nog mest min melodi...som den ROSA tonen som framförallt finns på äppelblommor...
 

 

En LILA nyans tilltalar mig mycket...som på både lavendel och syren...


 
En gammelGRÖN nyans är också vackert...precis som på flaskorna som man kan hitta på loppis...
 

Även årstiderna i sig avgör mitt färgval...just nu är det VINTERVITT som gäller...och då kan jag även få inspiration direkt från naturen...

Den här bilden är från Tandådalen när vi åkte kalven runt på längdskidor...kameran var med förstås...



Till jul tycker jag mycket om VITT, GULD och SILVER....BRUNT som i kottar och GRÖNT som i en lingonkrans...inte speciellt mycket rött utan bara små inslag...


Fast ibland kan jag tycka att en sådan här färgglad stjärna skulle vara fin...i en härlig TURKOS färg...men..men...jag vet inte riktigt var den skulle passa in...hihi...vi får väl se i framtiden...

 
Gå gärna in på Inspirationfabriken så får du se fler torsdagsteman som handlar om FÄRG...och det kan du göra HÄR!!
 
Det lilla jag har sett fram till nu får mig att inse att vi är otroligt OLIKA*ler*
 
  Tur är väl det...
 
Kram Maria

9 kommentarer:

  1. Fina rosa bilder och de andra med så klart men rosa och ljust lila gillar jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en rosa och en turkos stjärna förra året, de ger jättefint sken och får hänga i barnens rum.

    SvaraRadera
  3. Det är tur vi är olika, annars skulle det
    bli tråkigt. Nu gillar jag dina favoritfärger
    mycket också, speciellt rosa.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Härligt med milda och naturnära färger! Det gillar jag med!
    Adventsstjärnan du visar var sååå vacker! Lovely!

    SvaraRadera
  5. Tur att vi alla är olika så vi kan inspireras av varandra
    Fint du tolkat temat, visst är det härligt med fabrikens tema?

    Hoppas du har en bra kväll!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fina saker du bjuder på :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  7. Härligt att få ta del av det som är dina färger Maria. Det som är du. Och visst är det intressant det där med färg. Hur vi attraheras av så olika. För mig kan det dessutom vara stor skillnad på vilka färger jag gillar inredningsmässigt och de färger jag bär då det gäller kläder. Spännande!

    Njut av din helg Maria!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Härligt med naturnära färger
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig