torsdag 8 november 2012

Tema -sovrum

Nu har jag blivit medlem i Fabriken...jättekul!! Dagens tema är SOVRUM...och jag som inte har något sovrum...hm...
 
 
För er som inte varit inne på min blogg tidigare (eller bara väldigt lite) så ska jag berätta att jag har en liten sovalkov i vardagsrummet...bakom bokhyllan!!
 
Jag och två tonåringar bor i en trea på 100 kvm...den tillräckligt stor för oss men har ett sovrum för lite...tonåringarna har givetvis fått varsitt stort rum...och jag har min lilla hörna...en lösning som fungerar aldeles utmärkt...
 

Den andra sidan...vardagsrumsdelen...har jag tidigare visat i ett inlägg...men ingen har fått kika in bakom...inte på det här sättet...inte förrän nu!!!


Bokhyllan (som är en gammal Billy från det stora blå-gula varuhuset) sitter ihop med en gammal spegeldörr...baksidan mot sängen är tapetserad...

Hyllan är snart 35 år...den är från mitt gamla flickrum och hänger fortfarande med...den har haft olika funktioner genom åren...blivit målad ett antal gånger...och nu tapetserad...


Den passade utmärkt som rumsavdelare...eftersom den är så smal och inte tar så stor yta av rummet...


På mitt sängbord finns olika saker...en fin gammal väckarklocka som INTE är uppdragen...för då kan jag inte sova!! En knopp som ska sitta på sängbordet någon gång...tyvärr är det nuvarande knoppen limmad...och därför blir det lite mera bök när den ska bytas...därför har det ännu inte blivit av...


                                           Tänk att vissa småsaker ska ta sådan tid...hihi...

 
Jag har ramat in ett vackert lite tjockare papper från pysselbutiken...färgerna var så fina och med mitt favoritmotiv...blommor!!

 
I hörnan vid huvudändan finns lite mera plats...där har jag satt upp en hängare i mässing på den gamla spegeldörren...där har jag loppade underkläder och ett nattlinne i ljuva färger som dekoration...
 

 
Jag har länge letat efter något att hänga vid huvudgaveln...och hittade en affisch idag med såå fina fjärilar!! Den är köpt på det stora blå-gula varuhuset...jag tog mig en tur dit på min lediga torsdag efter att jag varit och bytt däck på bilen...det var verkligen länge sedan sist!!
 

Jag ville att den skulle få lite skolplansch-look...och valde därför att inte köpa någon ram...jag limmade istället upp den med tapetklister på kartongen som den var förpackad i...satte sedan dit små hängare med superlim...och hängde upp med hampasnöre...KLART!!

Finn ett FEL!!! På den första bilden hade jag glömt att ta bort min "fulgrej" inför fotograferingen. Jag har den normalt på mitt sängbord...och då menar jag min mycket praktiska men såå otroligt fula klockradio...hihi...


Nu ska det bli kul att kika in på fabriken och se alla sovrumsteman som finns där...men det får bli mitt helgnöje..

Ha en härlig fredag imorgon alla bloggisar och natti-natti...nu ska jag krypa ner i min lilla sovalkov...

                                                              Kramis Maria
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Visst är det kul med fabriken. Så mycket inspiration

    Mysigt sovrum! Otroligt snygg lampa!

    Ha en bra fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å du har ju tokmysigt i ditt lilla sovrum :-) Jättefint ser det ut och den gamla väckarklockan väcker minnen hos mig sedan jag var liten..
    Tänk att det går att få till det så bra på litet utrymme..verkligen inspirerande!
    Ha det gott
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du har i din lilla sovhörna! Det är nästan som en liten koja att krypa in i ;)

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Din sovhörna är hur ljuvlig som helst
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Oj vilket gulligt kryp in...jätte mysigt!
    Härlig plansch också :)
    Ha en fin helg !
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  6. Grattis till medlemskapet ;) Verkligen mysig sovalkov, precis perfekt ju ;)) Tänk att man alltid har nån sak man upptäcker som Inte skulle hamnat på kort ;)))
    ha en mysig dag
    kram susanne

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar hos mig och roligt att hitta till dig :) Romantiskt och fint har du i sovalkoven! Jag gömmer oxå min klockradio på en pall under nattduksbordet :))
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. Tavlan med fjärilarna är ju bara så vacker!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort i din egen sovvrå!

    Ha en fin söndag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig