söndag 25 november 2012

Söndagsbild


Den här rosen är inte från i somras utan bilden tog jag för drygt en vecka sedan utanför en blomsteraffär...kärleken log när jag frågade om han tyckte jag var lite pinsam med kameran i handen och huvudet ner i en roshink...jag undrar vad han egentligen tänkte...hihi...
De här rosorna var så stora och hade så fina färger och trots att de var på väg att bli överblommade så var de underbara!! Jag och kärleken hade tagit en lördagspromenad in till staden där jag bor...det stod inget speciellt på inköpslistan utan vi ville mest strosa omkring...ja lite material till min pysselkväll som var i veckan blev det förstås...men sedan gick vi mest runt och kikade in i diverse inredningsbutiker...och så en fika på mysigt café förstås...

Kram till er alla och ha en härlig söndag. Jag har varit uppe tidigt här i huvudstaden och själv kört med bilen in till city (är så stolt över att jag hittade) och hämtat min 18-åring. Hon hade övernattat med kompisar på Birkagatan efter Swedish House Mafia konserten som var på Friends Arena igår kväll. Övriga kompisar skulle ta tåget hem ganska tidigt men hon ville komma hem hit till mig och kärleken och sedan åka med mig hem ikväll. Idag får det bli lite ungdomsnöje också...ett besök till Hollisterbutiken i Täby centrum står på programmet.

                                Kika in på fabriken och titta på fler söndagsbilder

                                                                      Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Det är roligt att gå i inrednings butiker och drömma...själv har jag varit inne hela dagen och pysslat...är inget bra väder, grått o trist...och ingen snööö :(
    Ha en skön kväll !!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin rosbild Maria och mina favoriter är just champagnefärgade rosor. Så vackra! :)

    Det låter som ni allihop har haft en riktigt härlig helg och jag kan tänka mig att dottern var nöjd med konserten (har läst hyllningarna av deras konserter). :)

    Sköt om dig Maria.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja nog kan vi bloggare vara pinsamma med kameran ibland!
    Men vem kan motstå vackra rosor?
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Så härligt det lät med en lördagspromenad i stan. ...det var väldigt längesedan vi var i stan maken och jag, alldeles för längesen. Det blir antingen han eller jag som åker, men det blir väl så när man bor ute på landet;)
    En helt otroligt vacker ros du tagit bild på! Tänk vad det fotas mycket på alla möjliga och omöjliga ställen sen folk började blogga:))

    Önskar Dig en bra start på veckan!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig där.. hihi. Lite tokig kan man ju känna sig ibland är folk på gatan undrar vad man gör... men men vackra saker är väl till för att förevigas och visas upp för andra :)

    Ha en bra start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Det lät som en riktigt härlig lördag! Å vilken pysselkväll ni har haft..måste ha varit riktigt kul, älskar sånt:-)
    Ha en fin kväll
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Rosor är underbara och det där var verkligen en härlig färg.:-) Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig