lördag 10 november 2012

Flower Power

Förra helgen hade kärleken och jag fest med tema 60...och lite spök förstås med tanke på vilken helg det var...
 
Jag bestämde mig ganska tidigt att det skulle bli Flower Power klädsel för min del...och tänkte tillbaka på Broadwaymusikalen HAIR från 1967...och som 12 år senare blev film...
 
HAIR är en musikal om hippiekulturen och flower power generationen...och jag kommer ihåg att jag som nybliven tonåring älskade den filmen...musiken...dansen...
 
Lyssna här på Good morning Starshine 
 

Kläderna har jag sytt och trocklat ihop själv under en kväll...men först hade jag varit på Myrorna och handlat lite kläder som grund...jeansen fick utsvängda ben med en kil i blommigt tyg och en blomma i filt...bakfickorna fick ett hjärta i samma tyg...


En rosa blus med långa puffärmar och en väst som jag klipte fransar på...peacemärket är också tillverkarat av filt...


Sedan hade jag ett pann- och hårband med långa band på sidan och som var dekorerad med en likadan blomma som på jeansen...


                                                     Snygga tidsenliga glasögon...hihi...

    
En av de bästa scenerna i filmen HAIR är när Berger sjunger " I got life"  och dansar på bordet...och jag bara älskar damen med den rosa klänningen...

                                                           Lyssna här  på  I got life

 
Festen blev succé och mycket uppskattad...alla verkade vara supernöjda och säger att de hade en riktigt rolig kväll...vi med!!!
 
Lördagskramar
Maria

2 kommentarer:

  1. Oj vilket roligt tema och så duktig av dig att få ihop den fina klädseln.
    kram

    SvaraRadera
  2. Men! Du måste bara varit så snygg! Vilka häftiga kläder, jag ser mig dig framför mig!
    Kan du inte visa hur du såg ut!?
    Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig