lördag 24 november 2012

En pysselkväll

I veckan blev alla arbetskamraterna för första gången bjudna hem till Anette på en glögg och julkortspyssel kväll...vi hade så roligt och kvällen gick så fort...
 

Vi visste att Anette är en riktig pysselexpert med scrapbooking som hobby...men vi visste inte hur duktig hon verkligen är. Hon har ett eget rum i huset som såg ut som Panduro och det mesta av materialet har hon beställt på nätet.


Här sitter vi ett gäng operationssjuksköterskor runt köksbordet och pysslar för fulla muggar...


Monika är såå koncentrerad att hon inte ens kan titta upp..."Det går inte  när jag limmar!!" sa hon när jag ville fotografera...hihi...

Vi var verkligen stolta över våra fina julkort...speciellt Monika tror jag...hon som aldrig pysslat tidigare och som inte trodde att hon kunde tillverka så fina själv!!

 
Jag var bara tvungen att ta kort på ett av Anettes fina fotoalbum...det här är med bilderna från resan till Bali...
 

Här är söta och rara Anette...vår nyanställda operationsundersköterska...och som nu startat en ny tradition...något vi bestämnde gemensant innan vi åkte hem. Fem fina julkort fick följa med hem i väskan...

 
TACK Anette<3<3
 
 
Ha en härlig lördag alla bloggisar...den här lördagen städar och rensar vi hemma hos kärleken...så en tur till tippen blir det imorgon...
 
Ikväll blir det "Så mycket bättre" och så ska jag provsmaka årets Blossa glögg med ingefära.
 
Kram kram Maria

5 kommentarer:

  1. Mysigt med pyssel:)
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en pysselkväll med arbetskamraterna... skulle vi på mitt jobb göra något sådant så skulle jag nog bli ensam. Jag jobbar med enbart grabbar och gubbar... dom uppskattar inte pyssel diekt ;)

    Fint julkort!

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Härligt med pysselkväll! vilket fint julkort det blev!

    Ha en mysig söndag!

    SvaraRadera
  4. Va kul med pysselkväll! Det hade jag för lite vänner förra året, hoppas vi hinner en kväll i år med:)
    Äntligen börjar det bli dax att få pynta lite advent. har tvättat lite fönster och håller på att kolla så alla adventsljus lyser;)
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig