tisdag 20 november 2012

A room with a view

Det finns ett rum som vi alla besöker väldigt ofta...ja flera gånger varje dag...och där vi sätter oss ner en liten eller lite längre stund...hihi...
 

I "mitt" rum finns ett stort fönster...precis där man sitter...där jag kan njuta av utsikten och titta på allt som rör sig där nere...damen som rastar hunden...familjen som matar änder...mammorna som är på promenad med barnvagnar...turistlasset som precis klivit av bussen...skolbarnen som precis slutat skolan...killen som joggar...mannen som fiskar...det förälskade paret som flanerar...vänninorna som stavgår...paret med picknick-korg...den gamle mannen som skjutsar sin fru i rullstol...


Ibland blir stunden lite längre än den behöver vara...som när jag har turen att se en båt som slussar förbi...


Låtsas som om ni inte ser avloppsbrunnen...svårt och i princip OMÖJLIGT!! Hur jag kunde missa den när jag tog bilden (eller inte missa den..hihi) är en gåta...

På fösterbrädan har jag nästan bara loppisfynd...där jag förvarar det som hör rummet till...


Fast i Esthers lilla glasask med silverlock har jag ännu inte bestämt vad jag ska förvara...

Namnet Esther är graverat på locket...och ibland kan jag inte låta bli att undra när hon fick den...var den till för bläck tror ni? Just nu står den iallafall och pryder mitt minsta rum...


Mina förbrukningsartiklar finns lätt tillgängliga i fint porslin...fint och praktiskt på samma gång...


Härliga dofter vill jag ha i mitt rum...doftpåsar...tvålar...och som här ett doftljus på ett gammalt grönt glasfat med en form som en sjöstjärna...

 
Ni vet säker redan vilket rum det är...mitt Bathroom föstås...
 
 
...och utsikten är underbar!!
 


                                                                   Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Mysigt att ha ett fönster sådär :) Jättefint med bredare fönster sådär.
    Ha en fin dag, Annika

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg och vackra bilder! I ditt rum skulle jag också vilja sitta och njuta av alla vackra saker och utsikten.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och vackert Du har det där! Risken är väl att man skulle bli sittande där alldeles för lång tid och bara titta och dofta;))

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Där förstår jag om man blir kvar en extra stund:)
    Härligt med ett fönster som man kan se ut igenom, vi har ett typiskt toafönster som är "blurrat" -så trist!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så mysiga ting i fönstret! Härligt att ha ett sånt fönster att sitta och titta på det som händer utanför.

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Ja vad avslappnande det låter..bara kunna sitta där och titta ut på allt, mysigt. Fint har du där också..men brunnen såg jag inte först. Ibland får man såna kort med en liten överraskning :-)
    Ha en fin vecka
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att kunna sitta och titta ut och vad mycket fina små saker du har!
    Golvbrunnen såg jag inte ens!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Mysigt! Härligt med fönster också! Tittade på dina fina tomtar! Underbara! Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig