torsdag 11 oktober 2012

Torsdagstema~Moodboard


Fabrikens torsdagstema är att visa sin moodboard...eller sin egen tolkning av en...

Jag har tänkt bli medlem på Inspirationsfabriken och kommer därför göra samma inlägg här på min blogg precis som ni gör som redan är medlemmar...när jag har gjort 3 inlägg på fabrikens torsdagstema så kan jag sedan maila om medlemsskap...

Jag gjorde faktiskt ett försök i våras men hann inte riktigt med innan uppehållet...därför gör jag ett nytt försök nu...


Tänk att det ska behöva vara så svårt...ibland behövs en puff i baken...jag har faktiskt (som för mig är) en moodboard och som jag gjorde förra hösten av en gammal loppad tavelram och kycklingnät...lite provisoriska detaljer satte jag upp direkt...men har aldrig varit riktigt nöjd med vad som finns på...

Därför har jag samlat lite undan för undan i en liten låda...ja sådant som jag vill ska sitta där...fast längre än så hade jag inte kommit...eftersom jag har glömt att köpa de små klämmorna som jag vet finns på Panduro...


Nu fick jag alltså lite fart...och åkte en tur ut till vårt köpcentrum och Panduro i går kväll strax innan de skulle stänga...jag hade ändå andra små ärenden som behövde göras...så nu äntligen känns min moodboard färdig...och där sitter bara sådant som jag tycker om!!


Efter att jag köpt klämmorna tog det säkert bara 5 min att göra iordning den...och det får jag väl TACKA Fabriken för!!


Här finns allt möjligt..det sitter små kort med färgprover som jag brukar plocka med mig hem från färgaffären...de är såå bra att lägga mot möbler och saker som jag tänkt måla om...jag har även flyttat dit kort med adressuppgifter som jag tagit med från ett par butiker som jag besökt och gillar (det ena är aldeles nytt från helgen som just passerat)...fina ordspråk...söta små scrapbooking dekorationer...och ett par gamla nycklar...


Nu ska det verkligen bli KUL att se alla andra inlägg på fabriken...titta in där du med...och det gör du HÄR!!! Det ska bli så spännade att se hur alla moodboards ser ut...man får faktiskt tolka fritt...det är det som är det fina...


Kramis Maria

10 kommentarer:

  1. Kul och snyggt med moodboard! Har tänkt göra en länge jag med, inte till fabriken utan för mig själv. Med alla dessa drömmar och den stil och det saker man tycker om, känns det som ett bra sätt att kolla av med sig själv om man ligger någorlunda rätt i linje med sig själv i hur man vill att det ska vara och hur det är irl!;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul! Vilken rolig ide! Lycka till med ditt medlemsskap!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Det var något helt nytt för mig ;)
    Verkar kul... Lycka till!

    Ha det gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Även jag gillar din idé!
    Lycka till!
    M v h
    Karin

    SvaraRadera
  5. Smart med klämmor och hönsnät.
    Enkelt att förändra den då!

    SvaraRadera
  6. Jättefin..ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Den blev väldigt fin och så bra att ha allt man tycker om på ett ställe!
    Inspirerande!
    Ha en riktigt fin helg
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Ah så spännande, ska kika in på sidan.
    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig