måndag 29 oktober 2012

Höstlov


 (bild från:bilder.alltinggratis.se)

Dröj inte med att beundra trädets löv...en stormvind kan rycka bort dem under natten...



Jag har glömt min kamera hos kärleken i Stockholm...det har aldrig hänt tidigare...och nu känner jag mig halv...

Jag åker tillbaka på torsdag och tillbringar långhelg där...men det är fyra dagar till dess...vad jobbigt det känns!!!

Den passerade helgen har gått till att fixa...kärleken är på väg att byta ut sitt vardagsrumsmöblemang...rumsbordet och avantibokhyllan har han sålt på blocket...så i helgen har vi hämtat hem vitrinskåp, skänk och rumsbord från Mio...ojoj så vi har jobbat....rensat och sorterat allt som fanns i den gamla hyllan...i den nya finns inte lika mycket plats...men 75% som fanns i den gamla gick att rensa bort...var tuff!!! sa jag till honom...hihi...

Sofforna kommer förstås inte förrän i slutet av november...de måste tillverkas först...vi har beställt soffa Oxford ifrån Mio som är en Howardkopia...kärleken har beställt 3-sits lite svängda modellen och en schäslongfåtölj...jag har beställt en rak 2,5-sits hem till mig...det är faktiskt sant...jag som i princip bara handlar allt second hand...

Korkat eller inte...men den dagen vi flyttar ihop...när våra tonåringar är självständiga...så passar alla sofforna ihop!!! Kompisar till oss trodde först att vi skämtade...hihi...själva tycker vi att idén är fantastisk!!

Kraaam Maria



7 kommentarer:

  1. Så sant, så sant...

    Jag lovar att ni båda två kommer att bli nöjda med soffor och schäslong!! Vet du, vi köpte vårt möblemang på Blocket!! soffa och schäslong i superskick till en bråkdel av ordinarie pris. Visserligen fick vi hämta det i Stockholm men vi kunde köpt två set till och ändå inte kommit upp i riktiga priset. Det fyndet kommer vi nog aldrig att göra om och vi är såå nöjda:)
    Och jag tycker er plan är alldeles utmärkt!! :)
    Att rensa är gott för själen...jag håller på med just det lite överallt nu;)
    Idag börjar höstlovet här så nästan hela familjen är hemma...och dom sover fortfarande;))

    Ha en fin dag!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vilken TUR ni hade!! Egentligen mer min stil (men kanske inte kärlekens lika mycket hmm)...fast med årena...5 närmare bestämt...så blir vi mer och mer lika...eller lär oss varandra...ja vad den andra uppskattar...helt otroligt när man tänker på det:))

      Radera
  2. Men vad fiffiga ni är tycker jag när det gäller soffköpet!

    Tack för din gulliga kommentar hos mig!
    Önskar dig en bra start på den nya veckan.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Så praktiskt med sofforna ..och vantarna ser härliga ut..seconhand är tur det finns
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jag gillar er idé med soffköpet. Skönt att rensa lite också. Det skulle vi verkligen behöva här.
    Tänkte på din dotter som åker konståkning: min fina svärmor var med och startade Lutz, konståkningsklubb här i stan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad världen är liten...Lutzare var hon när hon var yngre...sedan bytte hennes tränare klubb för ganska många år sedan...så många tjejer som tränade för henne följde med...så nu är det ÖKK. Dottern är 18 och tycker fortfarande att det är såå kul att träna...men hon vill inte tävla så mycket längre...de stora is-showerna som vi haft ett antal år är sådant otroligt lyft för tjejerna...något de verkligen ser fram emot.

      Radera
  5. Dator, Iphone och kamera...saker som man nästan inte kan vara utan nu ;o) Förstår att du känner dig halv..hihi!
    Själv håller jag på att kika in mig på ny kamera...hoppas hoppas :))))

    Kram och skön tisdag!
    Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig