lördag 27 oktober 2012

Frostiga tider

Nu börjar kylan komma...det känns på morgenen när jag cyklar till jobbet...lite kanske det beror på att jag just klivit ur min sköna och varma säng och fortfarande är lite trött...men till stor del beror det nog på att vintern faktiskt är på väg och att frosten har kommit...det är fortfarande ingen snö i mina trakter...utan mest kyligt och kallt...och idag var det förutom kylan även en härligt solig dag och en klarblå himmel...
 
 
Det är härligt att vara ute om man har varma kläder...så nu åker allt stickat fram...halsdukar...vantar...tröjor...och sockor...
 
 
 Det här vantarna är nya för i år...och ett loppisfynd från mitt senaste citybesök i Stockholm...hemstickade och oanvända...för 50 kr...tänk vad Myrorna är bra!!!
 
 

Idag hade vattenbadet med snäckorna frusit under natten...vintern och därmed julen närmar sig...


Denna lördag har vi mest fixat...farit hit och dit och handlat...vi har bjutit in till fest nästa lördag och har därför mycket att ordna med...

Efter att ha ätit tacopaj, natchos och sallad så är det snart dax att landa i TV-soffan...mitt favoritprogram börjar nämligen idag...jag som tittar sååå lite på TV har faktiskt ett favoritprogram...Så mycket bättre...som är ett underbart program!!! Ett härligt positivt program...med massor av härlig musik...man fär följa och lära känna artisterna lite mer...de har så mysigt när de bor där i huset tillsammans...alla är snälla och trevliga...ingen blir utröstad eller får negativ kritik som sårar...istället är kamratandan fin och de peppar varandra...

                                                      Ha en mysig lördagkväll alla fina

                                                                        Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Så fina vantar, dom kommer du behöva nu.
    Ingen snö här heller men farbror frost
    hade gjort trädgården vackert frostig imorse.
    Jag tittade också på så mycket bättre,
    äntligen något bra och se en lördagkväll.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga vantar!!! dom ser riktigt goa och varma ut, att det är loppisfynd gör ju att dom är ännu finare:)
    Det är riktigt kallt hos oss också, vackert men kallt. Jag är inte nån vintertyp, gillar inte kylan men jag uppskattar att det är vackert...rimfrost på träden...
    Jag satt också i TV-soffan igår, det kan nog bli bra den här gången också. Pugh är ju en del av min uppväxt, gillar hans låtar, så igår var jag nöjd. Precis som Du skriver så är det ingen elak utröstning, utan gemytligt småprat och mycket musik.

    Ha en fin dag!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Fina hemstickade fyndvantar! Kul då man får tag i så fina. Det kan behövas något varmt nu på morgonen då man ska cykla iväg.
    Vi har inte haft på TV:n på hela helgen för här har varit gäster och så har vi varit gäster. I går var delar av ett stort gäng från våran gatan samlade till fest. Då barnen var små var vi ofta samlade på helgerna.

    Ha en fin start på höstveckan.

    annika

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar hos mig! Trevlig blogg du verkar ha. Har surfat runt en del.

    Vackra vantar du hittat. Gillar tanken på barnbarn.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Fina vantar du fick tag på! Jag älskar Myrorna:)
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig