torsdag 18 oktober 2012

DIY ~ Aneboda

Den här veckans torsdagstema på fabriken är DIY- do it yourself...naturligtvis vill jag vara med även den här veckan...detta tema är något som passar mig bra...för det är bara att välja här hemma...är det något jag verkligen gillar så är det att fixa, sy och måla själv...
 

Ett av mina senaste projekt är en garderob Aneboda från IKEA...ni vet det där skåpet i ljust trä med plastskivor på dörrarna..det här har tidigare stått i kärlekens dotters rum...nu behövde hon mer plats till klädförvaring och de bestämde sig för att slänga ut det här skåpet...så jag körde hem det till mig!!


Från början var det bara ett hyllplan med en klädstång...men det passade mig utmärkt att kärleken sedan flera år hade tillverkat hyllplan i hela skåpet...för det var just ett skåp med hyllor som jag ville ha och behövde...

Plastskivorna tog jag bort och målade hela skåpet vitt...jag använde bara vit grundfärg för inomhusbruk...klädde dörrarna med rynkat vitt tyg...bytte knoppar som jag köpt på loppis för en tia...och det blev verkligen ett helt annat skåp!!


Skåpet är placerat i vardagsrummet...i anslutning till min lilla sovalkov...men är inte tänkt som klädförvaring eftersom lägenheten har flera små klädkammare som man kan kliva in i...

Det här skåpet är tänkt till min musikanläggning och CD-skivor...pocketböcker...och alla pärmar med papper...




I det här skåpet ska det vara ORDNING och se fint ut när man öppnar för att spela musik...därför är nästa projekt en FIN insida...

Jag känner mig så nöjd med att kunna gömma undan iallafall en teknisk apparat...de är såå otroligt fula!! Det räcker med att TV:n är synlig tycker jag...


Jag har planer på att både tapetsera och måla insidan...samt även tapetsera och göra mina ekonomipärmar fina...jag tycker om tanken att varje sak har sin plats...även om jag inte själv har kommit dit ännu...hihi...




Det här Anebodaskåpet finns till försäljning på blocket för 200 kr...och jag vill visa hur mitt skåp såg ut från början...man kan få ett fint och praktiskt litet skåp för en mycket billig peng!!

 
Ha en fin torsdag och roa er en stund med att kika in på fabriken och se alla andra DIY-projekt som finns där...och det kan du göra HÄR...
 
Kramis från en förkyld Maria

16 kommentarer:

  1. Oj vad fint du gjort skåpet! Verkligen fin ide!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så kul att få se ditt skåp! Man kan ju inte tro att det är just DET skåpet! Snyggt gjort och så himla praktiskt att gömma fulprylarna där!

    Snygga saker du har ovanpå också! Gamla resväskor är favoriter här!
    Ha fortsatt skön torsdag! Här är ruggväder, blä!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Så snyggt, svårt och tro at det är samma skåp.
    Underbara väskor och plädar uppepå också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. wow vilken skillnad! Snyggt gjort!!

    Första gången jag tittar in här. Kul att titta runt:)

    fin blogg du har! Nu har du en till följare:)

    SvaraRadera
  5. Vad fiint! Hurra för sådana förändringar! Och vad snyggt med de gamla väskorna!

    SvaraRadera
  6. Så fint skåpet blev otroligt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Oj va fint det blev? Jag har ett likadant skåp, fast det är redan vitt. Nu blev jag jättesugen på att spänna upp tyg och byta knippar jag med. Hur fick du upp tyget? Är det en vajer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en vajer...en sådan där man köper på gardinavdelning...fast jag fick köpa större/längre öglor som jag sätter på dörren...där är det som en skåra och därför behövs det en längre ögla...LYCKA TILL:))

      Radera
  8. Oj va fint det blev? Jag har ett likadant skåp, fast det är redan vitt. Nu blev jag jättesugen på att spänna upp tyg och byta knippar jag med. Hur fick du upp tyget? Är det en vajer?

    SvaraRadera
  9. Vilken skillnad!!
    Så fint det blev:)
    Härligt att kunna förändra och återanvända grejer så där, så kul!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det blev jättefint, vilken skillnad med små medel!

    Tack för din gulliga kommentar hos mig... verkligen synd att vi inte bor närmare varandra. Det hade varit SÅ himla kul att träffas :) Vilken duktig hockey gosse du har... KUL! Tråkigt att vara skadad dock, hoppas det ordnar för honom.

    Ha en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Så fint det blev skåpet.. krya på dig och ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  12. Så himlans fint det blev! Det är ju så roligt att fixa, pyssla och gör iordning! Extra härligt och inspirerande tema denna vecka!

    Hälsningar
    Anna

    SvaraRadera
  13. Så jättefint du har förändrat skåpet! Perfekt att gömma undan tekniska grejor i.
    Kul att göra det fint på insidan också och så pärmarna! Åh, så fint det kommer att bli inuti också!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Vilken snygg omvandling!
    Ha en härlig söndag!
    Kram Helen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig