tisdag 2 oktober 2012

Den spanska madonnan

Jag har möblerat om lite i vardagsrummet och min spanska madonna har fått en ny plats i fönstret...

Ljusstakarna är nya och loppade på Myrorna...kanske ska de få ny färg...någon gång...


Den gången jag åkte till Barcelona var en loppad madonna ett av mina önskemål...och jag fann henne!!...jag prutade med hjälp av en spansk dam...hihi...det kändes som om hon stod på min sida...och min intuition...det visade sig att jag gjorde ett kap...


Min madonna är gammal och kantstött...men såå vacker...och jag tror hon trivs i mitt fönstret...


Kärleken var med som stöd (han gillar inte loppis)...men han VET vad jag tycker om...och så bevakade han ficktjuvar...TACK älskling för att du finns och ställer upp på mina upptåg!!

Kram till alla mina bloggläsare och jag önskar er en fin onsdag...jag kommer att vara på jobbet...ett cochleaimplantat står på operationsprogrammet på min sal...som är en lång hörseloperation...det känns verkligen underbart att vara med och hjälpa en medmänniska att få tillbaka en stor del av sin hörsel...

Kram Maria



10 kommentarer:

  1. Gomorron!
    madonnan har nog funnit sin plats! såå vacker! att hon är kantstött gör henne bara mer spännande...var har hon stått förut??
    Ljusstakarna var häftiga!! åh vad jag gillar loppisgrejor.
    Det låter som att Du har ett spännande jobb, att hjälpa en människa att få tillbaka hörseln måste, som du skriver, verkligen kännas underbart. Jag själv håller på att förlora hörseln på ena örat mer och mer, det är frustrerande och ganska jobbigt när man i större sammanhang inte hör. Men jag är tacksam ändå, det kunde varit värre.
    Ha en fin dag och hoppas innerligt att det går bra för Er.

    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Så vacker hon är! Ljusstakarna ser ut att passa fint i hop med madonnan med den färg dom har:)
    Hoppas allt går fint idag. Vilket härligt jobb att få hjälpa människor till ett bättre liv.
    Ha en finfin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken vacker madonna! Förstår att du känner dig nöjd över köpet.
    Jag har aldrig varit på loppis utomlands.. låter spännande.

    Ha de!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken söt madonna!!! Och vad fint att få vara med och hjälpa andra!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår verkligen att det känns meningsfullt med det där jobbet.
    :-) Kram

    SvaraRadera
  6. Vacker madonna.. visst är det härligt med den känslan att man har gjort något för någon
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastiskt vacker Madonna Maria! Och vilken tur att du hade den spanska kvinnan till hjälp för Madonnan passar verkligen som hand i handske i ert fönster. Så fin! :)

    Vilket givande yrke du har. Att betyda så mycket för någon annan. Det är stort.

    Sköt om dig du fina och ha en bra helg.♥

    Kram Lotta

    Ps. Jag tackar så oerhört mycket för inbjudan och jag hoppas att vi träffas en dag för den där fikan. Så roligt det hade varit. :)

    SvaraRadera
  8. Din madonna är nog så vacker.. Stämningsfullt i fönstret...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en superduper helg!
    Njut oavsett om det regnar eller ej!
    Stora Kramen från mig!
    Raina

    SvaraRadera
  10. Den er meget smuk, din madonna. Jeg forstår godt, du gerne ville eje den :o)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig