måndag 22 oktober 2012

Blommigt och dotter på vift

Jag tycker mycket om blommigt...framför allt verkliga blommor men även på tyg, papper och tapeter...virkade, målade och pysslade...ja i alla möjliga sammanhang...
 
 
De här flaskorna är loppade och åtminstone två av dem är i lite grön ton...jag letar ständigt efter små fina glasflaskor och GÄRNA i grön ton...här står de med varsin blomma och blir ett fint stilleben...


Nu sitter dottern med sin kompis på flyget...de ska tillbringa en vecka hos faster Anne, farmor och farfar i Skottland...jag vet att de kommer att ha såå kuul!!!


De ska åtminstone under ett par dagar resa med faster när hon åker runt till kunder i norra Skottland...men även shopping och en och annan pub-runda (svårt att smälta att de fyllt 18) står på programmet...sköönt att faster hänger med...en mycket ungdomlig 51-åring...

 
Jag har en vacker och halvskotsk dotter...med böljande kastanjerött hår (som numera är färgat mahogny till mammas förtvivlan)...hon föddes med en stor röd kalufs (något som är mycket ovanligt har jag fått höra)...och det här är en dam med mycket bestämda åsikter...envis så in i bängen (och jag tror det beror på håret)...kärleken säger att hon brås på mig...jag förstår inte vad han menar??
 
 
Mingelbilden är från Örebroguiden...dottern (till höger) med två av sina fina vänner... 
 
Skottlandsbilden har jag hittat på nätet...men jag tror faktiskt att jag kört förbi just det här slottet en gång för länge sedan...det ligger på en liten liten ö mitt ute i lochen...jag får nog lov att rota fram mitt gamla hederliga fotoalbum och titta efter...
 
 
Måndags kraaamar
 
Maria
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit i Skottland, men det är en av de resedrömmar jag har - att få komma dit en gång. Vilken vacker dotter du har och säkert kommer hon att få härliga dagar där med sina kära, men jag förstår oron!:)

    Så vackra blommor du visar! Ja, blommor får jag nog aldrig nog av - i alla former! Så vackert i de små flaskorna!
    Ha en fin tisdag!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fint med småflaskor... dom börjar bli svår att hitta på loppisar. Det är kanske fler än du och jag som gillar dom ;)

    Så kul att kunna resa till Skottland och bli omhändertagen och lotsad av nära och kära. Det får mamma hjärtan att känna sig lite lugn. Fin dotter ni har, jag har också hört att rödhårigt är omvanligt. Hon kanske plockar fram sin egen färg längre fram i livet :)

    Önskar dig en fin dag!
    Kram på dig
    Marie

    SvaraRadera
  3. Fina blommor, kan aldrig få för mycket av sånt, älskar själv blommor men har väl tyvärr inte så gröna fingrar :-)
    Å Skottland...en dag ska jag åka dit! Det är ett ställe som jag verkligen vill besöka, är ju så otroligt vackert där!
    Hoppas hon får riktigt kul din dotter! Å skönt att hon har sin faster där;-)
    Ha en fin dag
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig