fredag 26 oktober 2012

Barnbarnstiden och tema barnrum del 2

 Mitt förra inlägg blev ganska långt och ändå var jag inte färdig...hihi...så här kommer Tema Barnrum del 2...som är en lika lång fortsättning...
 
Jag har några fina inspirationskällor till barnrum som jag tidigare hittat på nätet...och som jag gärna skulle använda i verkligheten om mina barn var fortfarande var små...
När barnbarnen kommer så får nog inte jag bara med och bestämma...hihi...men ännu dröjer det säkert eftersom min äldsta son bara är 19 år...
 
Något barnbarns-sug har jag ännu inte fått...mina tonåringar har precis blivit självständiga känns det som och nu börjar min egen tid!! Jag kommer självklart tycka att det är underbart den dagen barbarnen kommer...allt har sin tid på något sätt...
 
När barnbarnstiden kommer så har jag redan några planer...en av dem är att varje år ha en tradition med sommarkollo!! En sommarvecka varje år ska kärleken och jag samla ALLA våra barnbarn samtidigt på en kollovecka hemma hos oss själva eller på något annat ställe beroende på hur vi bor...föräldrarna får en barnfri vecka då de kan göra vad de vill...vi har 7 barn tillsammans!! Kärleken har två barn i två kullar och jag har tre barn...så en hel del barnbarn kan det faktiskt bli...hihi...
 
Jag brukar säga att vi måste hyra lokal när vi ska ha en familjemiddag den dagen våra barn har egna familjer...
 
Under den här sommarveckan när alla barnen kommer på kollo så ska vi göra allt det där man gör på kollo...grilla korv...baka...spela krocket...bada...och så spöka förstås... inga datorer eller mobiler...utan vi ska bara umgås på ett hederligt gammaldags sätt...in real life!!! Jag hoppas innerligt att det blir verklighet...
 
Jag vill med det här inlägget dela med mig av lite av det som jag tycker är fint och härligt i inredningssynpunkt när det gäller barnrum...
 
En inredningsbutik som finns både på nätet och som en butik du kan besöka personligen är Bobo Kids...den ligger på 29 Elystan Street i Chelsea (London)...kika in HÄR...
 
Här finns så många härliga idéer till barnrum...som ett underbart träd som fondvägg...
 

                                              ...med den här fågelholken på stammen...


                                                           ....kuddar och täcken....
                       




Det danska inredningsföretaget Ferm-Living är en annan favorit...här finns en hel del till barnrummet...som Edward Bean Bag...

                                                      Härliga tapeter...

...och de här fina lådorna till leksaker...eller vad man vill ha dem till...
 Svenska Littlephant har vunnit Best Kids Design 2012 i den scandinaviska tidningen Family Living...sååå härliga tyger och mönster...
 
 
 
Kram till er alla och ha en underbar fredag och helg!!
 
Maria
 
 

7 kommentarer:

  1. Det där med sommarveckan var bra, det
    ska jag också göra om och när jag får
    barnbarn. Önskar att mina kängor vandrade
    runt i Skottland också, med mig i då.
    Är nog sanslöst vackert där nu på hösten.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Vad roligt det är att inreda barnrum! Kram!

    SvaraRadera
  3. Mycket fint och mysigt.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk idé med et sommarkollo för era kommande barnbarn. Låter toppen och tänk vilka underbara minnen de kommer att få med sig av somrarna hos er tillsammans med sina kusiner. Lycka! :)

    Roligt att få se lite ur dina tonåringars rum i inlägget nedan. Jag har ju själv två tonåringar här hemma. :)

    Ha en fantastiskt fin helg och ta hand om dig du fina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tanke med barnbarnskollo!

    Hoppas du får en fin helg!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Mycket fint!
    Vad roligt att inreda ett barnrum!

    ha en bra kväll!

    Kram Johanna

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig