tisdag 4 september 2012

Vinnaren och en Brudorkidé

 
 
Då var det dags att presentera VINNAREN i mitt lilla lotteri...jag hade en liten lotteridragningscermoni sent igår kväll innan läggdags...lotter klipptes till av papper med vattenstämpel...bloggnamnen skrevs med min finaste handstil...för att sedan läggas i min lilla marimekko skål...jag blandade och blandade och blandade...blundade och drog en lott...
 
Utan att egentligen veta varför...så gjorde jag om proceduren en gång till (utom tävlan förstås)...kanske för att det var lite spännande...jag blandade och blandade och blandade...blundade och drog en lott...vet ni vad som hände?? Det blev samma vinnare även denna gång!!!
 
TACK alla som ville vara med och jag önskar att jag hade kort till er alla...fast nu är det inte så det går till i lotterier även om det hade varit kul...och det är aldeles för många mil att åka tillbaka till Vaxholm den här veckan nu när jag är hemma i Örebro...så jag får väl skylla på det...hihi...
 
Förutom korten så skickar jag med en liten hemlis från mig som jag har gjort speciellt till dig!!
 

Vinnaren är...Marie med bloggen Marie maräng GRATTIS vännen!!

Maila din adress till mig så fort du  kan...jag vill gärna posta det lilla paketet senast fredag morgon innan jag åker iväg på några dagars semester...

Min mailadress är: maria_h67@live.se


En ny Brudorkidé är inhandlad på Plantagen...den här gången i rosa...de är så otroligt vackra...sagolika och nästan overkliga...

Jag har ett par orkidéer sedan tidigare och de blommar faktiskt med jämna mellarum och ganska länge...ändå gör jag inget speciellt med dem...utan de får bara lite vatten någon gång ibland...


Jag har aldrig fått dem att blomma lika mycket som när de var nya förstås...hm...den här gången kanske jag ska läsa på lite mer...googla runt lite om skötsel...så att mina orkidéer trivs ännu bättre här hemma hos mig...

 
Ha en härlig tisdag 
 
Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Godmorgon Vännen!
    Vad roligt att min goa bloggvän Marie vann ett stort grattis till henne.
    Vilken underbar orkidé, och nu får du glädjas länge av den för blommorna brukar stå i veckor.
    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnaren :))
    Orkidéer är så otroligt fina tycker jag. Jag fick inte mindre än tre stycken när jag hade invigning i butiken. Jätteglad blev jag :) Två av de är vita och en har små söta blommor i mörk sammetsvinröd, nästan åt det svarta hållet. Urläcker!!

    Ha en härlig tisdag och tack för tävlingen :)
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinnaren och tack för det fina lotteriet!
    Underbara orkidé, vilken vacker färg du hittat:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul!!!
    Mailar dig min adress :)

    Tack för en fin utlottning!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinnaren och tack för fin utlottning.
    Orkideer är så fina
    Ha en bra vecka
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinnaren! Vilken vacker orkidé. Jag har bara en och det kommer nog att ta lång tid innan den blommar igen.

    Ha det fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig