söndag 30 september 2012

Ovanliga bilder

Nu kommer bilder som inte är så vanliga här på bloggen...bilder som visar lite mer hur det ser ut hemma hos mig...från ett lite längre håll...de här är från mitt vardagsrum...
 

Jag är inte själv så förtjust i den här typen av bilder...när de är fotade här hos mig...men älskar dem hos andra...
Varför då undrar säkert ni? Därför att jag aldrig känner mig färdig nog att vilja fotografera helheten!!


Älskar mina loppis och secondhand rundor...släpar hem ditten och datten...har MASSOR som ska målas och göras klart...en hylla...ett bord...två skåp...en trälåda på golvet...den gamla dörren ska skrapas ren från lös färg...möbler i de båda tonåringarnas rum...en bänk...en stege...en hatthylla...pust...listan tar aldrig slut!! Fast det är underbart KUL när jag väl har tid och kommer igång...jag tycker det är så roligt och njuter av min tid!!


Bokhyllesektionen i vardagsrummet som är ihopsatt med en gammal dörr döljer min sovalkov som finns bakom...lägenheten är ganska stor med sina 100 kvm...men har ett sovrum för lite...de båda tonåringarna har fått varsitt stort sovrum...och jag sover bakom hyllan...en lösning som jag själv tycker blev riktigt bra...man ser inte ens sängen när man sitter framför TV:n...


Idag hände något trevligt som samtidigt är mycket frustrerande...jag har köpt en ny soffa och ska byta ut min IKEA-dagbädd just nu fungerar som soffa...har beställt soffa Oxford från Mio som är en Howardkopia...Jättekul!! Verkligen!!...men...det är 6-8 veckors leveranstid....Va!! Jag som ville ta den med hem idag!!!


Här är en bild på kärleken (i vitt) och mina barns morfar...jag tror de sitter och löser världsproblemen...hihi...

                                                                Kram Maria

12 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar med att man inte blir klar NÅGON GÅNG!!;)
    Tusentals projekt som man samlar på sig hela tiden, men det blir säkert fint när det blir klart....då den där gången om 100 år!:)
    Jag tycker verkligen du kan visa "hel"bilder på ditt hem, det är jättefint!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina kommentaren, men det är inte gubben min som gjort tavlan utan våran ena son:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser trivsamt ut. Inte blir man klar heller :). Om man blir det vad ska man göra då :)).

    Så då kanske vi ses hos Tant Grön någon gång.

    annika

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har jättefint, smart lösning
    med sängen. Nya soffan låter spännande, det
    är roligt med lite nytt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad bra och kul att Du kikade in hos mig, för då hittade jag hit!!
    Du har det jättefint!! och färdig, det tror jag inte man blir om man gillar inredning. Vi ändras, ändrar smak, behoven ändras och trenderna ändras, jag tror vi påverkas av allt detta och därför känner vi att det inte blir färdigt. Men varför ska det bli färdigt? det är ju det som är kul att hålla på och ändra... men jag tror jag förstår vad du menar ändå. Frustrationen över att inte göra klart dom idéer som man har inom sig, man kommer liksom aldrig fram dit...och så småningom känns det som att det inte är någon idé längre...
    Det blev en lång kommentar, jag har en förmåga att "gå igång"...
    Jag har i alla fall lagt mig som följare hos dig och ser med spänning fram emot vad som ska hända...

    Ha en fin dag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en ny soffa.. förstår att känns jobbigt med så lång leveranstid ;)
    När man bestämt sig för nåt vill man ju att det ska ske på EN gång...

    Ha en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Kom hit till dig via "Ditten och Datten". Jättefina bilder från hemmet. Har själv gamla spegeldörrar som livskamraten skrapat och laserat vita - sååååå vackra.Vet att jag lagt ut några bilder för länge sedan på bettysbeundran.blogspot.se

    SvaraRadera
  8. Du har jättefint hos dig ...så fiffigt med sovalkoven
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Nej klar det blir man ju aldrig:)) Vad kul med ny soffa! Den du beställt är jag själv sugen på men vår kära Ektorphörnsoffa får hänga med ett tag till!

    Fin blogg:))

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Haha jag skrattade gott när jag läste detta inlägg. Precis som du älskar jag att springa på loppisar, älskar att släpa hem en massa saker som ska....ja du hör ju själv
    alltså om det bara fanns fler timmar på dygnet...NOT, då hade vi väl bara tryckt in ännu mer saker att göea eller hur?
    kram

    SvaraRadera
  11. Sträck på dig Maria, ni har ett jättefint hem och bilderna är superfina. Så roligt att du delar med dig. :)

    Jag tror att det är ett positivt tecken att ha ett hem som aldrig blir riktigt klart. Inget museum utan ett levande hem helt enkelt. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  12. Det ser så mysigt ut! Jag gilalr Klimt :) Vad roligt att du gillade min blogg, välkommen tillbaka! Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig