fredag 7 september 2012

Hemlisen

Min lilla "hemlis" var två pysslade tändsticksaskar i mellanstorlek...tapetserade med söta flickebarn från förr...baksidan är dekorerad med notpapper...


Jag har gjort ganska många sedan tidigare...förutom att det finns flera här hemma så är de trevliga som ge-bort-present tillsammans med fina ljus eller en ljuslykta. Nu fick de följa med paket hem till Marie som vann korten i min lilla utlottning...

Allt som behövs är:
Nya tändsticksaskar
Bilder som jag hittar på nätet...sparar...och skriver ut i vanligt svart-vitt
Notpapper som jag inhandlat på second hand
Sax, linjal,blyertspenna, tapetklister och en pensel
KLART!!

Jag har även fått användning av min gamla strykjärn från förr...jag brukar lägga askarna i press en stund precis när jag klistrat på bilderna...fast det går precis lika bra med en bok...


Idag bär det av till varmare breddgrader...kl 15:35 flyger 12 tjejer till Spanien och Costa Brava kusten...där hyr vi en stor lägenhet med plats för alla 12...precis som för 3 år sedan...då hyrde vi ett stort hus på spanska solkusten.

Jag räknar med träningsvärk precis som ALLTID när vi ses...i skrattmusklerna!!!


Den här bilden med vy över Blanes hittade jag på nätet för en stund sedan...och jag googlade faktiskt också på "Blanes och Flea market"...så typiskt mig...hihi...ett av mina "måsten" när jag är utomlands...det är såå kul att rota runt på loppisar i andra länder...och det här är en relativt stor stad med sina 40 000 invånare...något måste det bara finnas!!! Jag får väl forska vidare när jag är där:)

Hej på ett tag

Kram Maria


11 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Dom är jättefina jag blev så glad... enkelt men så dekorativt och som du säger en bra present. Så jag kommer att låna din ide... hihi :)

    Så härligt att få resa till sol och värme. Hoppas vi får det riktigt skönt!

    Allt gott till dig!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vad myyysigt ha det så underbart. Inget avis...!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jättefina askar! Oj så härligt att resa iväg när vi har så dåligt väder här hemma...Hoppas ni får det riktigt skönt:-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt skön semester nu!!

    Kram kram sanne

    SvaraRadera
  5. Jaaa..jag lyckades!! tack för att du tog bort ordverifieringen..nu kan jag kommentera igen!! Leeeer

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig/kul resa det kommer bli! ha det så jättebra. Och tack för fina kommentaren hos mig...
    kram/Anne

    SvaraRadera
  7. Söta askar!
    Ha det så skönt på din resa!:)

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en underbar semester och njuuuuuut!!!

    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Så fina askar och ha en skön ledighet, VIOLA

    SvaraRadera
  10. Fina askar och hoppas du har det bra

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Söta små askar du knåpat ihop! Ha så skönt in spain! Jag far till Gekland istället!
    Kram helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig