lördag 1 september 2012

En regnig lördag

 
En dag som den här vill man bara kura inomhus och tända levande ljus...den här brickan stod på köksbordet en dag när jag kom hem från jobbet...tonårsdottern hade pimpat brickan och flyttat runt lite bland sakerna i köket...
 
 
Den lilla korgen i metall ser nästan ut som en krona...och är ett loppisfynd som jag målat om...
 

Jag älskar att tända levande ljus och är storförbrukare av både värmeljus och kronljus...


Något gott till fikat är är också mysigt regniga dagar...om jag är hemma i Örebro och det inte finns något nybakat hemma så är det bara att kila ner till världens bästa bageri som ligger runt hörnet Jeremiabageriet...där finns ALLTID något nybakat!! Mums för vaniljhjärtan...

 
 
Ikväll blir det hyrfilm...jag och kärleken ska tillsammans med hans yngsta dotter se The Hunger Games...den har fått så mycket positiv kritik...och verkar vara riktigt spännande...
 
 
Så här är det en riktigt skön lördag
 
Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Jaa visst är det mysigt att tända ljus nu när hösten kommer! men ikväll ska vi sitta ute! här har solen skinit hela dagen och det är över 20 grader nu ikväll!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Jag har läst om den filmen, gissar att det var spännande. Och vaniljhjärtan som är så gott. Jättefint hade dottern dekorerat brickan också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bricka och korgen, trodde det var en krona....
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Hoppas filmen var bra!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  4. Så fint hon har dekorerat din dotter. Vaniljhjärtan är alltid gott :-))
    Kram Paula

    SvaraRadera
  5. Så fin bricka till höstmörker och mys!
    Den lilla korgen skulle ju vara väldigt fin som krona:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt med en massa tända ljus tycker jag ..kul att du vill vara med i min utlottning
    Kram Rosa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du skriver en rad till mig